Ersättning/"vab"
Tjenare!
Kom inte på någon vettig rubrik eller forum :)
Men nu till den härliga och underbara frågan jag ställt mig hela denna långa dag.
Vi väntar nu vårat andra barn som är planerat att titta ut den 12:e Augusti, men dessvärre fick vi åka in igår natt då sambon hade starka värkar, jag fick komma in runt midnatt och vi är fortfarande kvar (och lär troligtvis inte komma hem på ett tag) sambon är i v 32+3 om jag nu ej misstar mig hehe. Dom har ju försökt att stoppa bebis iallafall ifrån att titta ut redan nu men det är ju självklart inga garantier.
Men jag är mestadels fundersam över ersättning för min del, mamman tar ju sjukpenning eftersom hon är inlagd, men jag vet inte riktigt vad jag ska använda mig utav just nu innan barnet är fött..
svärmor är barnvakt åt våran dotter och vi har även andra lösningar för att jag inte ska behöva lämna min sambo här själv, jag kan bara komma på vab men då behöver jag ju lämna sambon.
Har verkligen googlat ihjäl mig känns det som och testat alla möjliga sökord men inte lyckats hitta någon vettig information... finns det någon vänlig själ här som vet vad jag kan använda mig utav för ersättning eller få lite tips så man är förberedd!
hoppas att ni kan lyckas och läsa min tråd och allt är helt slut i både knopp och kropp:P:P
tack och bock!