• Johanna06

    Återgå till min gamla arbetsplats

    Hej.

    Bytte arbetsplats för 2 mån sen då det var rörigt och stressigt på gamla arbetsplatsen och arbetsbeskrivmingen var utvecklande för mig. Men det blev inte alls som tänkt nya ställets arbetsuppgifter motsvarar inte alls det jag blev lovad. Dålig introduktion och trivs inte alls.

    Har nu hört att min gamla arbetsplats fått det bättre och vet att de har en tjänst som passar mig ledig och de var väldigt nöjda med mig när jag sluta. Har hört med nya chefen och ska ha ett möte med henne i morgon då hon har en öppning. Jag hoppas det går att komma tillbaks. Har dock högre lön här än på mitt gamla jobb vet inte om det går att kräva högre lön om man får möjlighet att återvända ? Jag vantrivs verkligen här i nya tjänsten. Ångrar att jag bytte. Men hoppas morgondagens möte ger mig nåt positivt. Ser det långsiktigt att komma tillbaks

  • Svar på tråden Återgå till min gamla arbetsplats
  • Mortiscia80

    Ny tjänst, ny lön. Du ska inte sikta på att begära högre lön bara för att, din nya position måste också kunna motivera den nya lönen. Och pengar är inte allt. Att trivas kan vara värt en hel del.

  • nnnnnnnn

    Testa!
    SÄg att du gärna vill behålla din nya högre lön, men vill höra hur långt de kan sträcka sig.

    Vill de ha dej tillbaka så kanske du kan få upp lönen en del jämfört med din gamla och vill de inte ha tillbaka dej så kan du skylla på att du ville ha för hög lön. (om någon frågar... )

  • Finansen7

    Se situationen som helt ny. Hur gärna vill de ha dig? Hur gärna vill du jobba där? Vad är det för tjänst?

  • Johanna06

    Absolut det är viktigast att trivas och att få möjlighet att komma tillbaks långsiktigt. Så jag kommer hoppa lönefrågan just nu

  • Johanna06

    Jag vill arbeta på min gamla arbetsplats och som någon frågade här ser jag det långsiktigt att komma tillbaks till min gamla arbetsplats. Det är mer kvalificerade uppgifter där än här och kommer jag tillbaks blir det nog ungefär samma arbetsuppgifter som sist. Men möjlighet att utvecklas finns ju säkert på sikt. Får ju vänta tills i morgon och se vad mötet mellan mig och redovisningschefen säger också.

  • Johanna06

    Haft möte med min gamla arbetsplats och chefen där och det verkar finnas en öppning och jag har sagt att det är långsiktigt jag kommer tillbaks. Lönen verkar gå att förhandla och hoppas nu det går att komma tillbaks. Finns två lediga tjänster jag absolut har kompetens för

  • Johanna06

    Det löste sig fick gå tillbaks till min gamla arbetsplats och fick högre lön och har skrivit på nytt avtal känns så skönt och underbart

Svar på tråden Återgå till min gamla arbetsplats