• behi

Vad tycker ni om flicknamnen

Berätta gärna vad ni tycker om respektive namn, hur tänker ni att en flicka med sådana namnen i Sverige, vilka associationer får ni, osv. ?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om flicknamnen
  • Anonym (S)

Ayla - Kommer från en arabisk familj eller iaf Mellanöstern
    Lillirose - En amerikansk morsa med storhetsvansinne har döpt stackarn
    Nilla - Precis som jag skrev i andra tråden, smeknamn för Pernilla och då ska man ju hellre döpa ungen till det istället.

• Anonym (Jag)

Ayla - Turkisk familj.

Lillirose - Föräldrar med dålig namnsmak.

Nilla - Konstigt smeknamn, låter inte som ett riktigt namn.

• fluu

Ayla- ganska etablerat pga programledaren. Låter vackert.

Lillirose -porraktris.

Nilla - smeknamn.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Mini)

Ayla - mattanten i skolan? Fast hon hette nog Aila.

Lillirose - heter inte Johnny Deep dotter det (fast med y)?

Nilla - är inte det Alfons Åbergs kompis? Eller hon heter kanske Milla?

• trollhona

Ayla - tänker på grottbjörnens folk. Fint namn.
    Lillirose - Låter extremt amerikanskt white trash (om man ska använda det ordet)
    Nilla - Inte ett riktigt namn för mig, ett smeknamn.

• Anonym (Minna)

Fina namn!

-Ayla, fint. Jag tänker att barnet har turkiska rötter, men det börjar bli så pass vanligt att det fungerar ändå.

-Lilirose, heter en av min dotters kompisar. Vi bor på Södermalm. Känns lite väl amerikanskt om ni inte har rötter där, men börjar bli vanligare även i Sverige.

-Nilla, det känns lite 70-talistiskt. Det är som många säger ett vanligt smeknamn för Pernilla eller Gunilla. Tycker absolut att man kan döpa barnet till ett traditionellt smeknamn. Det är ju så många av dagens namn har uppstått, Maja, Ulla, Greta, Lisa osv? Däremot känns just Nilla lite omodernt.

• Anonym (i)

Ayla eller Nilla är fint. Men Lillirose, vad i helv..?

• Xenia
    Ayla - Fint namn (fast jag föredrar Aila). Nr 1 av dina namn.
    Lillirose - nej, tårta på tårta med två blomnamn. Hellre antingen Lilli/Lillie/Lilly eller Rose. Vad sägs om Lilibeth i stället (smeknamn för Elisabeth men jag tycker det är fint som riktigt namn)?
    Nilla - Nr 2 av dina namn. Även om folk säger att ni ska ta Pernilla i stället och kalla henne Nilla, så kanske ni inte gillar Pernilla utan bara Nilla. Då ska ni ta Nilla.
Svar på tråden Vad tycker ni om flicknamnen