• HårigKvinnaSökes

    Kroppsbehåring = Vackert

    Att våga gå emot strömmen, gå emot normer och förutbestämda skönhetsideal är inte bara modigt utan också beundransvärt. Fria viljan ska få styra och att få se ut som man behagar och önskar borde i min värld vara allas rätt, Speciellt när det kommer till den infekterade och ofta så het debatterade frågan om kvinnors kroppsbehåring. Aldrig förstått varför en sådan naturlig sak är så omstridd. 

    Till er som väljer att äga frågan och mandatet kring er kroppsbehåring oavsett om det endast är mellan benen, under armarna, på benen eller alltsammans i ett, så vill jag bara säga att ni är så vackra som ni är Hjärta Alla finner inte kvinnlig kroppsbehåring oattraktivt, okvinnligt eller till och med "äckligt". Så många andra män och kvinnor inklusive mig själv skulle istället säga att kroppsbehåring är vackert, kvinnligt, attraktivt och tillför ett vuxet helhetsintryck.

    Skriv gärna i tråden eller kontakta mig personligen om någon likasinnad skulle velat penetrera sakfrågan djupare på tu man hand Glad

  • Svar på tråden Kroppsbehåring = Vackert
  • Anonym (Verkligen inte)

    Kroppsbehåring är något otroligt fult som jag ser det. Som kvinna har jag lidit hela livet, avstått sex och relationer. Hade jag slutat ta bort ansiktsbehåring, raka rumpa och lår mm hade jag sett ut som en skäggig man ganska omgående. Har haft kraftigare hårväxt än flera män jag haft ihop det med. Hatar rakning, inåtväxta och infekterade hårsäckar och alla kostnader inkl lidande och tid detta kostat mig. Ändå har jag inte den värsta sorten med svarta hår på armarna men tillräckligt, med ganska mycket mustasch och även en hel del på bröstvårtor.

    Många män blir nog förvånade eftersom jag ser väldigt kvinnlig och fixad ut för övrigt.

    Jag har också lätt för att bygga muskler och en något mindre fettprocent än många kvinnor. Men hade gärna sluppit detta helvete och kunnat se kvinnlig och fin ut i valfria kläder. Om jag ska dejta tar det ofta timmar av förberedelser och ofta får jag ställa in för att jag är precis mellan rakningar, där det är för infekterat för att raka på nytt men ändå blivit stubb!!! VIDRIGT! Sen får jag be dejten gå efter ett par timmar så att de inte ska märka av stubben...blää..

    NI anar inte hur bra ni har det ni män...vilken FRIHET!!!

  • Anonym (Tant-aktivist)

    Ja tänk om vi kunde få en normförskjutning där man som kvinna kan ser ut som man ser ut utan att behöva skämmas.

    Själv har jag i hela mitt liv jobbat med min hitruism. Jag har alltså rätt mycket ansiktsbehåring om jag inte fixar mig.  Jag har också haft överdrivet hår på alla ställen där kvinnor brukar ha hår. Men har på äldre dag börjat "slarva" för att stå för vem jag är och hur jag ser ut. Aktivist-tanten i mig tittar fram. :)

    Tycker det är tragiskt att det ska vara sådant tabu med hår på kvinnor. Blir ledsen när jag läser om kvinnor som inte kan vara med en man för hår i underlivet. Och att det finns män som skulle reagera negativt på det.

    Jag har också hört från en högstadielärare att det finns unga män som inte ens tror på att kvinnor har hår i underliv och armhålor. 

Svar på tråden Kroppsbehåring = Vackert