• Katinka89

    6-10 mån, hur ser en vanlig dag ut?

    Ni med barn i åldern 6-10 mån, hur ser en vanlig dag ut hos er? Från att ni går upp till nattningen? Lämnar ni hemmet för att gå ut dagligen? Hur går era måltider till? Matar ni era små eller ställer ni en tallrik med mat framför dem och låter dem kladda och experimentera?

    Jag själv har märkt att det är svårt att hålla på rutinerna så fort man ska ut då det blir ett ganska stort projekt varje gång som rubbar alla efterkommande rutiner, plus gnällig bebis som inte alltid gillar sitta i vagn. Hur gör ni?

  • Svar på tråden 6-10 mån, hur ser en vanlig dag ut?
  • Gasellen87

    Nu är min yngsta 15 mån men när han va yngre 9-10 mån såg de ut ungefär så här. ( Dock har han två äldre syskon på 7 och 5 år).

    Runt 06 morgon med blöjbyte och lite lek

    Frukost gröt och macka (äter själv) runt 06.45

    Sen påklädning, tandborstning osv.

    07.40 går vi med storasyster till skolan.

    Från 8.00-8.30 leker vi ute på förskolans gård innan vi lämnar av storebror och går hem.

    Runt 9.15 fruktmellis följt av lite lek inne eller ute beroende på väder

    Ca 9.45-11.30 sovstund inne eller ute

    Ca 11.45 lunch ( äter själv) följt av lite lek inne

    12.40 går vi och hämtar storasyster och storebror och leker sedan ute i lekparken på vägs hem om det är väder, annars hem och leka.

    14.15 mellis ( macka, smoothie eller liknande, äter själv)

    Ca 14.30-15.30 sovstund

    16.30 middag (äter själv) följt av lek inne eller ute.

    18.00 kvällsbestyr med kvällsmat (gröt, äter själv), tandborstning, pyjamas osv. Vissa kvällar bad. Sen läser vi lite böcker och myser innan det är dags att sova i sin säng, brukar somna runt 18.45.

    Jag brukar passa in att åka bil när yngsta ska sova. Om det inte går så blir det lite kaos ibland men försöker som sagt så långt det är möjligt att hålla mig till rutinerna trots att vi är borta. De dagar det inte är skola/förskola är som vanligt minus den promenaden. Då kan det istället bli promenad vid någon sovstund.

Svar på tråden 6-10 mån, hur ser en vanlig dag ut?