• MFadeToBlack

    Ford Focus Instrumentpanel

    Hej

    Min ford focus 2005 har en instrumentpanel som ger bilen felkoder och liknande verkstaden som är kopplad till ford har kollat och säger att instrumentpanelen behöver bytas då den är problemet

    Verkstaden sa stt dom kunde leta efter en begagnad båt mig

    Efter 2 månader hörde jag inget och kontaktade dom ang det och dom sa att dom egentligen inte letar utan väntar bara på ifall dom råkar få in en begagnad del till sitt lager eller något

    Dom sa att jag annars kunde leta sj och gav mig en bild på baksidan av Instrumentpanelen via mms (bilden finns ingenstanns att hitta på min mobil nu av någon anledning) men har numret kvar som stod på den ford focus (4m5t 10849)

    Jag söker på numret och hittar snabbt begagnade delar och med samma nummer som min men ser att dem kommer från andra årsmodeller av ford och kombivagnnar (min är sedan) så undrar egentligen är varje instrumentpanel unik eller kan en instrumentpanel från en 2006 kombi funka till min 2005 sedan? ser exakt likadana på bilderna som min

    Sorry skriver hastigt då jag har lite små bråttom idag till annat så är mycket felskriv

  • Svar på tråden Ford Focus Instrumentpanel
  • Anonym123456789234

    Hej, regeln är att om originaldelsnumret stämmer så passar det till din bil. Alla bildelar har ett nummer, är numret samma passar de i 99,9% av fallen det är därför det numret finns:) men sen kan det kanske gå ändå med viss justering om de inte är samma nummer, men inget jag rekommenderar

Svar på tråden Ford Focus Instrumentpanel