• Anonym (Vågar inte ta steget)

    Förkjust i sin sjukgymnast

    Hej!
    Jag har skadat mig i vintras så allvarligt att de blev operation, och skadan är inte läkt, men nu har jag fått ett större problem. Sjukhuset skickade remiss till Samrehab pga skadan så klart. Och så när jag kommer dit till Samrehab, så blev allt känslomässigt sämre, jag börjar få känslor för min sjukgymnast. Jag vet dock inte om "hen" känner samma sak. Men jag står iaf på bromsen, med andra ord jag vågar inte för att jag vill inte bli sårad av kärlek en gång till, hjärtesorg är det värsta som finns. Jag vet inte om det är ömsesidigt men jag törs inte att fråga heller. Så vad skulle ni ha gjort? Jag försöker att låta bli allt försöker distrahera tankarna, men nästan omöjligt. Jag håller på att falla, men vill inte det, kanske det är läge att byta sjukgymnast.....så vad skulle ni ha gjort? Jag vill inte bli kär, men kan nästan inte lägga av jag tror inte "hen" känner så för mig, men vad gör jag? Vågar inte fråga heller. Jag har en sambo o barn han vet inget om det. Snälla svara hur jag ska göra? Men jag älskar inte min sambo. Jag är väldigt orolig just nu.

  • Svar på tråden Förkjust i sin sjukgymnast
  • Anonym (ddd)

    Givetvis känner hen inte så. Hen arbetar bara, träffar massor med folk i beroendeställning. 

    Du behöver hellre fundera över varför du känner så här och hur du har det i din relation hemma. 

  • Anonym (A)
    Anonym (ddd) skrev 2021-06-23 20:36:27 följande:
    Givetvis känner hen inte så. Hen arbetar bara, träffar massor med folk i beroendeställning. 

    Du behöver hellre fundera över varför du känner så här och hur du har det i din relation hemma. 
    Håller med
  • Anonym (Vågar inte ta steget)
    Anonym (ddd) skrev 2021-06-23 20:36:27 följande:

    Givetvis känner hen inte så. Hen arbetar bara, träffar massor med folk i beroendeställning. 

    Du behöver hellre fundera över varför du känner så här och hur du har det i din relation hemma. 


    Min relation med min sambo är den nog mest värsta man kan ha. Jag går dock inte djupare in på anledningen, men jag är inte kär i honom. Men så fruktansvärt svårt när min sjukgymnast är så duktig på allt det som det gäller (skadan) jag hade då inte väntat mig att jag skulle känna så här. sjukgymnasten är i min ålder dessutom. Jag har aldrig känt så för en sjukgymnast förut, men jag är inte kär, inte ännu iaf, Jag därimot tänker för mycket på "hen" Men jag vågar inte, vill inte bli känslomässigt påvärkad. Det kan faktiskt göra mer skada en nytta för just mig. Hur som haver tänker jag ändå bryta med sambon som jag är med nu. Jag är ju inte ens kär i honom.
  • Anonym (Vågar inte ta steget)
    Anonym (A) skrev 2021-06-23 20:41:58 följande:
    Håller med
    Lättare sagt en gjort, det var mer en oväntat att jag skulle känna så här för "hen"
    Men nu har det hänt. Det blir så mycket känsligare när sjukgymnasten rör vid mig, mer eller mindre är jag inte kär, inte ännu. Men jag är förkjust i personen. Jag vill inte byta ut sjukgymnasten heller. Jag försöker hitta en annan man att leva med, men jag har inte lätt för det, som alla kvinnor är jag likadan jag vill bli älskad. Det är bara hopplöst att just när man träffar en sjukgymnast ska det givetvis hända på helt fel person. Jag går tack o lov inte till Samrehab så ofta, men till räckligt ofta för att bli påverkad. Det är iaf inte bra. Jag vet inte hur jag nu ska göra, försöka bli förkjust i en annan person kanske vore bäst.
  • Ukklavek

    Jag gick till en allmänläkare pga anemi, efter jag tillfrisknat och han slutat på VC så bjöd han ut mig. Det höll ett halvår ca.

  • Anonym (Vågar inte ta steget)
    Ukklavek skrev 2021-06-23 21:15:57 följande:

    Jag gick till en allmänläkare pga anemi, efter jag tillfrisknat och han slutat på VC så bjöd han ut mig. Det höll ett halvår ca.


    Juste då kan det här funka med. Men jag är väldigt rädd för att bli sårad igen, det gör mig orolig. Men jag är villig att ge det ett försök, jag gillar verkligen sjukgymnasten. Om jag ändå inte är patient längre så kan det ju bli nåt kanske, men som sagt jag är jätte rädd för att bli sårad igen, den situationen är för jobbig,  allt kan hända. Men jag vet inte vad "hen" känner, vi är nästan lika gamla, det är ju bara det att det är min sjukgymnast. Jag ska dit igen, försöker verkligen skärpa mig i dennes närhet.
  • Anonym (Försök?)

    Varför inte försöka bjuda ut din hen-sjukgymnast? Oavsett kön så är sjukgymnaster förmodligen ganska vana vid att patienter stöter på dem så sannolikt är det inte en stor grej för hen om du försöker och misslyckas.

    Visst det är surt att bli ratad, försöka och misslyckas. Men vet du vad som är surare? Att inte ens försöka när man är intresserad av någon. Så du har allt att vinna och ganska lite att förlora.

  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Vågar inte ta steget) skrev 2021-06-23 21:11:58 följande:
    Lättare sagt en gjort, det var mer en oväntat att jag skulle känna så här för "hen"
    Men nu har det hänt. Det blir så mycket känsligare när sjukgymnasten rör vid mig, mer eller mindre är jag inte kär, inte ännu. Men jag är förkjust i personen. Jag vill inte byta ut sjukgymnasten heller. Jag försöker hitta en annan man att leva med, men jag har inte lätt för det, som alla kvinnor är jag likadan jag vill bli älskad. Det är bara hopplöst att just när man träffar en sjukgymnast ska det givetvis hända på helt fel person. Jag går tack o lov inte till Samrehab så ofta, men till räckligt ofta för att bli påverkad. Det är iaf inte bra. Jag vet inte hur jag nu ska göra, försöka bli förkjust i en annan person kanske vore bäst.
    Ja, din sambo vore ju en bra person i så fall............
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Försök?) skrev 2021-06-24 05:18:08 följande:

    Varför inte försöka bjuda ut din hen-sjukgymnast? Oavsett kön så är sjukgymnaster förmodligen ganska vana vid att patienter stöter på dem så sannolikt är det inte en stor grej för hen om du försöker och misslyckas.

    Visst det är surt att bli ratad, försöka och misslyckas. Men vet du vad som är surare? Att inte ens försöka när man är intresserad av någon. Så du har allt att vinna och ganska lite att förlora.


    Seriöst?? När ts har en sambo??
  • Anonym (Försök?)
    Anonym (Ghost) skrev 2021-06-24 06:25:22 följande:
    Seriöst?? När ts har en sambo??
    Ah missade den biten. Då får TS ta och stilla sin libido istället.
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Försök?) skrev 2021-06-24 06:29:48 följande:
    Ah missade den biten. Då får TS ta och stilla sin libido istället.
    Eller iaf göra slut med sambon, som hon verkar vilja.

    Apropå det: TS, det kan mycket väl vara så att det du tror att du känner för din sjukgymnast inte alls är på riktigt, just för att du misstrivs i din relation. Ta tag i den biten först innan du försöker få ihop det med nån annan.
Svar på tråden Förkjust i sin sjukgymnast