• Ompalompa1337

    Enligt app gravid 5+1 cb visar 1-2v…

    Ja som rubriken säger så är jag gravid i V5+1 och tog ett cb digitaltest i morse och de visar 1-2v.. borde jah vara orolig då jag inte längre har lika mycke spännigar i livmodern längre elr är det helt normalt..?

  • Svar på tråden Enligt app gravid 5+1 cb visar 1-2v…
  • Anonym (FYI)

    Appen räknar från senaste mensens första dag (precis som en BM), CB räknar antingen från då ägget fäste eller från då du blev befruktad, du får kolla instruktionerna.

  • Anonym (Ok)

    Appen räknar med din graviditet från första dagen på senaste mensen (5 hela veckor och 1 dag sedan). Testet räknar hcg nivå sedan ägget blev befruktat (ca 1-2 veckor sedan). Hcg nivån är även olika mellan graviditeter, så exakt när det slår över till 2-3 kan skilja mellan graviditeter.

    Tycker det låter rimligt.

    Jag själv har inte haft några symptom alls på graviditet förrän i v 7-8, så avsaknad av känningar i livmodern behöver du inte oroa dig för.

  • Ompalompa1337
    Anonym (Ok) skrev 2021-06-24 07:24:52 följande:

    Appen räknar med din graviditet från första dagen på senaste mensen (5 hela veckor och 1 dag sedan). Testet räknar hcg nivå sedan ägget blev befruktat (ca 1-2 veckor sedan). Hcg nivån är även olika mellan graviditeter, så exakt när det slår över till 2-3 kan skilja mellan graviditeter.

    Tycker det låter rimligt.

    Jag själv har inte haft några symptom alls på graviditet förrän i v 7-8, så avsaknad av känningar i livmodern behöver du inte oroa dig för.


    Okej tack så mycket nu känns det bättre :) har nog läst bruksanvisning 100gånger så :)

    Då jag blev gravid helt random nu känns så konstigt då jag har pcos och har aldrig blivit gravid så förut, jag och ett ex till mig försökte i över 2år och då blev jag gravid 1gång med hjälp av letrozol, så nojar mig kanske alldeles för mycket :)
  • Anonym (Ok)
    Ompalompa1337 skrev 2021-06-24 07:36:35 följande:

    Okej tack så mycket nu känns det bättre :) har nog läst bruksanvisning 100gånger så :)

    Då jag blev gravid helt random nu känns så konstigt då jag har pcos och har aldrig blivit gravid så förut, jag och ett ex till mig försökte i över 2år och då blev jag gravid 1gång med hjälp av letrozol, så nojar mig kanske alldeles för mycket :)


    Det förstår jag att du gör, alla är vi på olika sätt oroliga under graviditeter :) kontakta din barnmorska redan nu, så kan du få ett stöd i oron också.

    grattis till graviditeten!
Svar på tråden Enligt app gravid 5+1 cb visar 1-2v…