• Thu 24 Jun 2021 07:50
    405 visningar
    2 svar
    2
    405

    2 MA, finns det hopp?

    Råkar ännu en gång ut för det hemska med att få missed abortion i vecka 8+0. Har redan haft ett exakt samma vecka för 1 år sen? finns det hopp?

    Tror ju att det är något fel på min kropp som gör att fostrets hjärta börjar slå men som sen bara slutar. Känner mig helt hjälplös.

    Någon som fått ett levande barn efter 2 MA?

  • Svar på tråden 2 MA, finns det hopp?
  • Anonym (Lana)
    Thu 24 Jun 2021 08:23
    #1

    Hej! Vi har varit i samma trådar tidigare så kanske känner du igen den här historien. Jag hade två täta MA. Trodde samma som du, att det är nåt fel som gör att fostrens hjärta aldrig börjar slå. Jag hade tid för utredning men blev gravid igen innan och har nu klarat mig ändå till vecka 18!

    Jag trodde verkligen inte på det vården sa om att det bara var otur, då när jag var mitt i det. Kom ihåg att vid din nästa graviditet kan du be om extra tidiga ultraljud, det hjälper även om tiden mellan (bara två veckor) är hemskt prövande. Överväg också att kontakta vården för utredning. Jag vet att det är tre missfall som gäller, men jag tycker det är hemskt att kvinnor ska behöva uppleva det hela tre ggr för att få hjälp. Men då krävs ju en liten lögn om att du haft tre missfall.

    Kram till dig och kämpa!

  • Fri 25 Jun 2021 06:29
    #2

    Har inte riktigt vart med om det du har men 2017 så förlorade vi våran son Dylan. Han föddes i v.25 och somnade in 10 dagar efter

    2018 förlorade vi vår dotter Ellen, hon somnade in i min mage i v.25.

    2019 februari fick jag ett ma i v.9

    2019 i december så kom Stella. Visserligen lite för tidigt (v.34+1) men helt perfekt och underbar. Nu är hon 18 månader och hon är bäst! (Ja jag är partisk haha)

Svar på tråden 2 MA, finns det hopp?