• Anonym (Anonym)

    Alkoholfri öl

    Hej alla, jag ska ta ett blodprov om 8 dagar för att kolla alkohol intaget för att sedan ansöka om att få mitt körkort tillbaka. Har hört att dessa provtagningar är oerhört känsliga och tänker om någon här vet om 6 st alkoholfria öl skulle kunna ge utslag?

  • Svar på tråden Alkoholfri öl
  • Anonym (Lingonkvisten)

    Om det står 0% alkohol så får man ju lita på att det är 0%. Finns ju de som är typ noll komma nånting så de skulle jag hoppa över. Och skippa munskölj haha

  • Anonym (FYI)

    Munskölj är värre. Och likörgodisar. Men alkoholfri öl ger ungefär samma utslag som läsk eller vatten, dvs inte alls.

  • Anonym (Anonym)

    Då får jag se till att det är 0.0

    Jag dricker endast på helgerna, ibland bara på fredag/lördag men nån helg ibland blir det både fredag och lördag. Har väl pågått så ett tag. Tror ni att det kommer visa sig på testet? Kommer självklart inte dricka stark öl eller likande dagarna innan testet.

  • Anonym (Annica)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-06-24 14:59:09 följande:

    Då får jag se till att det är 0.0

    Jag dricker endast på helgerna, ibland bara på fredag/lördag men nån helg ibland blir det både fredag och lördag. Har väl pågått så ett tag. Tror ni att det kommer visa sig på testet? Kommer självklart inte dricka stark öl eller likande dagarna innan testet.


    Jag googlade lite, och det verkar som om provet ger utslag på intag upp till 2-5 veckor innan. Så beroende på hur mycket du druckit de senaste veckorna kanske du klarar dig. (De kommande 8 dagarna ska du inte dricka alls, antar jag)
  • Anonym (Du är en missbrukare)

    Skriver du ett sånt inlägg så borde du inte ha lappen tillbaka skriker ju missbrukare om dig. Hoppas du failar och aldrig får lappen tillbaka. Bli nykter. Du är riktigt patetiskt

  • Anonym (Akronym)
    Anonym (Du är en missbrukare) skrev 2021-06-27 19:41:55 följande:

    Skriver du ett sånt inlägg så borde du inte ha lappen tillbaka skriker ju missbrukare om dig. Hoppas du failar och aldrig får lappen tillbaka. Bli nykter. Du är riktigt patetiskt


    Vilken vidrig liten människa du måste vara.. kryp tillbaka under stenen igen. 
Svar på tråden Alkoholfri öl