• Fri 25 Jun 2021 07:16
    622 visningar
    9 svar
    9
    622

    Vad hade ni gjort?

    Jag skrev samma tråd igår men missade att kryssa i anonyma svar så provar igen...

    Om ni dejtar någon ( ingen träffar någon annan)

    Och personer efter några månader vill ha en vecka för sig själv för att tänka om han vill ta dejtande till nästa steg.

    Hur hade ni reagerat då?

    Vi har träffats varannan helg i 5 månader och ibland någon vardagskväll när vi inte haft barnen Han har ringt eller smsat varje dag sedan våran första dejt.

    Vi båda har barn på varsitt håll.

    Han har varit tydlig med att han vill ha ett familjeliv och jag har mer känt att särbo hade varit trevligt men började ändra mig för ett par veckor sedan...

    Just nu känns det som en plågsam väntan...

    Vad hade ni gjort?

    Gett honom den veckan eller ringt/ träffat honom med en gång för att säga att ni inte tänker sitta och vänta?

    Någon som har erfarenhet av detta och vill dela med sig?

    /Från en ledsen

  • Svar på tråden Vad hade ni gjort?
  • Fri 25 Jun 2021 08:35
    #1

    Av respekt hade jag givetvis gett honom den veckan. Det har förmodligen varit intensivt för honom och han kanske behöver andas lite för att veta att han känner rätt.

    Att klänga sig fast vid honom och kräva ett svar här och nu kommer tyvärr bara ge motsatt effekt och riskerar att få honom att backa för gott.

  • Anonym (Förvi­rrad)
    Fri 25 Jun 2021 08:39
    #2

    Jag förstår inte din inställning, vill du ha ett familjeliv eller inte? Vill du vara tillsammans med honom eller inte?

    Om du inte vill vara tillsammans eller ha ett familjeliv så ska du så klart säga direkt att ni går skilda vägar. Annars fattar jag verkligen inte varför du inte skulle kunna ge honom en veckas betänketid, snacka om hårda tyglar! Du låter väldigt kontrollerande för det är verkligen en orimlig sak att fundera på att göra slut för att den ena behöver lite space. Vad är det han ska tänka på egentligen?

  • Anonym (Osäke­r)
    Fri 25 Jun 2021 08:48
    #3

    Låter ju som att han är osäker på om han vill fortsätta.

    Har du sagt till honom att du ändrat dig kring särbo/familjeliv? Så han inte är osäker över den punkten och tycker att ni vill för olika.

    Har du inte det så tycker jag du ska vara tydlig med det och sen ge honom den veckan.

  • Fri 25 Jun 2021 09:49
    #4

    Jag hade tänkt att det var en klok man som tänker till innan han gör förändringar och låtit honom vara tills han själv hörde av sig.

  • Anonym (T)
    Fri 25 Jun 2021 09:52
    #5

    Jag hade dumpat honom. Om man behöver tänka på om man vill ta nästa steg i relationen så känner/vill man uppenbarligen inte tillräckligt mycket. Det ska vara något självklart och inget som behöver funderas på.

  • Anonym (llll)
    Fri 25 Jun 2021 10:10
    #6
    Anonym (T) skrev 2021-06-25 09:52:43 följande:

    Jag hade dumpat honom. Om man behöver tänka på om man vill ta nästa steg i relationen så känner/vill man uppenbarligen inte tillräckligt mycket. Det ska vara något självklart och inget som behöver funderas på.


    TS skriver att hon själv inte varit speciellt intresserad av familjeliv förut, så inte så konstigt om han då tvekar? Hur ska han veta vad TS vill nu? 
  • Anonym (T)
    Fri 25 Jun 2021 10:21
    #7
    Anonym (llll) skrev 2021-06-25 10:10:52 följande:

    TS skriver att hon själv inte varit speciellt intresserad av familjeliv förut, så inte så konstigt om han då tvekar? Hur ska han veta vad TS vill nu? 


    Han borde veta vad han vill, vilket han uppenbarligen inte gör. TS frågar vad vi hade gjort och jag hade som sagt dumpat. Vad du eller någon annan anser/hade gjort kan mycket väl vara något helt annat men det är inget jag bryr mig om och det ändrar inte vad jag anser/hade gjort.
  • Anonym (Tofsv­ipa)
    Fri 25 Jun 2021 10:36
    #8

    Eftersom du innerst inne inte vill leka familj med honom och hans ungar, och när han nu helt plötsligt behöver betänketid... jag hade sagt tack och hej.

  • Fri 25 Jun 2021 11:04
    #9

    Jag har nämt för honom för ett par veckor sedan att jag börjat fundera på att särbolivet kanske inte är något för mig.

    Men jag har nog varit lite luddig.

    Dock så har det knappt gått 1 år sedan jag skiljde mig och eftersom det finns barn med i bilden så vill jag inte rusa in i familjelivet.

    Han säger dock att hans betänketid inte beror på något om särbo eller ett familjeliv.

    Jag känner att jag vill visa honom så pass mycket respekt att jag ger honom denna veckan.

    Dock så är det så svårt att inte höra av sig, vill bara önska en fin midsommar...

    Jag nämde för honom att jag ska försöka att inte höra av mig och han svarade om jag hör av mig så kommer han ju givetvis att svara och inte ignorera mig...

    Å jag vill verkligen inte sluta träffa honom.

    Jag saknar honom så.

    Saknar våra dagliga samtal

Svar på tråden Vad hade ni gjort?