• Anonym (Omständig)

Intresserad av kollega, tips tack.

Jag har börjat känna en dragning mot en kollega, har ingen aning om han känner samma sak. Jag tycker att han bara varit trevlig hitills men har liksom inte gett ut signaler om att han skulle vara intresserad på något speciellt sätt. Behandlar mig som han behandlar andra. Men jag hade ändå velat få honom att ändå överväga oss som mer än kollegor. Men det är svårt för om han inte är intresserad vill jag inte att det ska bli konstigt mellan oss på jobbet.  Någon som har något tips på hur man kan testa och se om det finns potential utan att göra det solklart att man är intresserad? Så man kan backa ur om han inte skulle vara intresserad utan att det skulle bli typ rykten om att jag hade varit efter honom på jobbet?

• Svar på tråden Intresserad av kollega, tips tack.
  • Anonym (Tom)

Been there, done that. Det är en känslig fråga och det beror på vad du och han vill samt vilka risker och kompromisser ni kan ställa upp på. Det måste ni vara tydlig med.

Kan inte svara för killen ifråga, men en känsla av trygghet uppskattas.. typ gör lite småsaker för att visa att du bryr dig. Sedan om han uppskattar det kan du fråga honom om ni vill gå ut whatever. Sedan får du tänka kring vad du skulle göra om saker och ting blir inte som du tänkt dig...

• Anonym (kaffedraken2)

Jag var kär i en yngre tjej på jobbet. Jag visade inget mer än att jag var glad när vi sågs och tyckte det var kul när vi jobbade ihop. Jag var nog extra hjälpsam, ville bara vara snäll mot henne.
    Hon verkade tycka samma om mig. Vi hade lätt för att prata med varann och småretades ibland. Det kändes ibland som att hon kollade in mig lite extra, och ville vara nära.
    Det berodde nog mest på att hon kände sig avslappnad med mig, då vi hade jobbat ihop ganska länge. För det visade sig att hon inte var intresserad, när jag till slut faktiskt stötte på henne.

En annan tjej jag träffade via jobbet tror jag var intresserad, för ett par gånger smög hon upp bakom mig, utan att säga nåt, klämde sig förbi och såg till att stryka sig mot mig. Det var bara vi två där.
    Och när vi hade setts lite mer, så blev hon väldigt pratig.
    Jag vågade inte göra nåt, för jag är rätt så feg av mig. Hon jag stötte på var jag kär i, så jag var tvungen att försöka. Plus att vi hade setts under lång tid, så man kände varann lite.

Jag har inga direkta tips, men jag får för mig att en tjej är intresserad om hon kollar mycket, vill prata med mig och det känns som att hon blir glad av att umgås med mig.

• Anonym (Via)

Dröj kvar blicken lite när ni pratar, kanske fråga något ex vad han gjort i helgen eller så. Visa dig lite extra intresserad av honom och Se om du får samma tillbaka.

• Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Omständig) skrev 2021-06-26 17:47:57 följande:

Jag har börjat känna en dragning mot en kollega, har ingen aning om han känner samma sak. Jag tycker att han bara varit trevlig hitills men har liksom inte gett ut signaler om att han skulle vara intresserad på något speciellt sätt. Behandlar mig som han behandlar andra. Men jag hade ändå velat få honom att ändå överväga oss som mer än kollegor. Men det är svårt för om han inte är intresserad vill jag inte att det ska bli konstigt mellan oss på jobbet.  Någon som har något tips på hur man kan testa och se om det finns potential utan att göra det solklart att man är intresserad? Så man kan backa ur om han inte skulle vara intresserad utan att det skulle bli typ rykten om att jag hade varit efter honom på jobbet?

Fråga om han vill hänga på grejer som är helt naturliga att göra som kollegor. Gå och ta en kaffe i fikarummet, gå ut och käka lunch, kanske en aw när Corona lagt sig. Säger han ja på sånt varje gång du frågar så kan det vara ett tecken på att han är intresserad, dessutom bjuder det på tillfällen att prata om lite mer personliga saker. Säger han nej och verkar ointresserad så har du inte gjort något som kan kännas pinsamt som att fråga ut honom på dejt som han nobbar.
  • Anonym (Omständig)
    Anonym (Tom) skrev 2021-06-26 18:04:38 följande:

Been there, done that. Det är en känslig fråga och det beror på vad du och han vill samt vilka risker och kompromisser ni kan ställa upp på. Det måste ni vara tydlig med.

Kan inte svara för killen ifråga, men en känsla av trygghet uppskattas.. typ gör lite småsaker för att visa att du bryr dig. Sedan om han uppskattar det kan du fråga honom om ni vill gå ut whatever. Sedan får du tänka kring vad du skulle göra om saker och ting blir inte som du tänkt dig...

Anonym (Via) skrev 2021-06-26 18:14:26 följande:

Dröj kvar blicken lite när ni pratar, kanske fråga något ex vad han gjort i helgen eller så. Visa dig lite extra intresserad av honom och Se om du får samma tillbaka.

Anonym (Kvinna35) skrev 2021-06-26 18:18:58 följande:
    Fråga om han vill hänga på grejer som är helt naturliga att göra som kollegor. Gå och ta en kaffe i fikarummet, gå ut och käka lunch, kanske en aw när Corona lagt sig. Säger han ja på sånt varje gång du frågar så kan det vara ett tecken på att han är intresserad, dessutom bjuder det på tillfällen att prata om lite mer personliga saker. Säger han nej och verkar ointresserad så har du inte gjort något som kan kännas pinsamt som att fråga ut honom på dejt som han nobbar.
    Men nu blir jag lite fundersam han har faktiskt gjort dom sakerna ni pratar om men tänkte bara att han kanske bara var trevlig. Tagit kaffe och käkat lunch flera gånger ihop. Sen har han också gjort saker som varit omtänksamma erbjudit att hjälpa mig med diverse saker och köper små saker han vet att jag gillar tex kaffe etc.. Men han har ju inte visat tydligare att han gillar mig, genom att inbjuda till en aktivitet där det bara är han och jag. Men hur vet jag om han är snäll bara eller om det är frågan om något mer? Utan att fråga om det rakt ut?

• Anonym (Via)

Men va kul, då låter det ju som att han kanske visar lite intresse också. Men om du också gör de sakerna för han då, kanske fråga om han vill göra något tillsammans nån gång bara du och han om du vågar:)

• Anonym (Via)

Du skrev också först att han behandlar dig som alla andra. Köper han kaffe och saker andra tycker om till dem med eller är han lite extra hjälpsam och generös mot dig?

Svar på tråden Intresserad av kollega, tips tack.