• Tjena8765

    Telefonsvarare

    Hej undrar bara ringde till en person för ett tag sen och personen var upptagen i samtal o då pratade en (standard) telefonsvarare o sa personen du söker är upptagen i samtal men tryck fyrkant så skickas ett meddelande till personen så vet han att du ringt.

    Har aldrig varit med om att kunna trycka fyrkant. Har bara hört när man ringt att man isåfall får prata in ett meddelande

    Tacksam för svar om någon mer har fått göra det

    Det kanske är på fel ställe men vet inte något bättre ställe

  • Svar på tråden Telefonsvarare
  • moaguuun

    Fast det är väl samma sak som att personen får upp ?missat samtal? på sin telefonlista. Man kan ju alltid se vem som ringt, om de ej har dolt nr.

  • Tjena8765

    Jo men aldrig varit med om att när jag ringt och kommit till telefonsvarare att behöva trycka fyrkant så skickas ett meddelande

  • moaguuun
    Tjena8765 skrev 2021-06-26 20:07:25 följande:

    Jo men aldrig varit med om att när jag ringt och kommit till telefonsvarare att behöva trycka fyrkant så skickas ett meddelande


    Är nog nån ny funktion som finns för att ge en typ extra notis för att se till att personen ej missar att man ringt. Aldrig sett tidigare heller. 
  • Mortiscia80

    Det har funnits i många år. Jag vet inte vad det beror på att man får just det meddelandet, om det har med telefonen eller operatören eller abonnemanget att göra.

  • Tjena8765

    Okej men undrar vad som skickas i det där meddelandet när man tryckt fyrkant då för det är ju inte den som ringer som får skriva nåt.

  • Mortiscia80
    Tjena8765 skrev 2021-06-26 21:38:09 följande:

    Okej men undrar vad som skickas i det där meddelandet när man tryckt fyrkant då för det är ju inte den som ringer som får skriva nåt.


    Ditt telefonnummer i ett sms till mottagaren, det kommer stå nåt i stil med att "En person från nummer xxx-xxxxxxx har ringt dig".
Svar på tråden Telefonsvarare