• Anonym (Trött på håret)

Vad kan man göra med långt glashår?

Jag är rejält trött på mitt hår för tillfället. Har långt hår halvvägs ner på ryggen ungefär, luggen går till hakan. Det är glashår så det går inte att göra något med det då allt faller ur på en halvtimme trots ett halvt kilo produkter. Vidare så är det urnordiskt så det är halvtunt och saknar volym. Det betyder att oftast har jag det i hästsvans eller halvt uppsatt med lugg-och sidohår i hårspänne bak/uppe på huvudet.

Jag vill absolut inte klippa en kort frisyr och hatar när det hänger i ansiktet som det jämt gör när det inte är uppsatt.

Vad kan jag göra? Går det ens att göra något med sånt här hår eller är det bara att gilla läget?

• Svar på tråden Vad kan man göra med långt glashår?
    Anonym skrev 2021-06-26 20:39:49 följande:
    Vad är glashår?
    Hår som inget biter på liksom, permanenter släpper direkt, lockar släpper trots massor av produkter, spray håller inte heller osv.
  • Anonym (B)

Håret blir tjockare och starkare om man klipper det ofta

Anonym (B) skrev 2021-06-26 20:45:51 följande:
    Starkt är det redan så där har jag inget problem. Tjockare vet jag inte hur det skulle kunna gå till pga klippning då det helt omöjligt kan påverka hårsäckarna.
  • syntharen
    Anonym (B) skrev 2021-06-26 20:45:51 följande:

HUR skulle det kunna bli det? Tjockare alltså? Jag undrar seriöst
  • Anonym (B)
    syntharen skrev 2021-06-26 20:57:07 följande:
    HUR skulle det kunna bli det? Tjockare alltså? Jag undrar seriöst
    Jag menar det SER tjockare ut om man klipper och det inte hänger ner till midjan. Är bara att googla.
    Anonym (B) skrev 2021-06-26 20:59:01 följande:
    Jag menar det SER tjockare ut om man klipper och det inte hänger ner till midjan. Är bara att googla.
    Men det ser inte tunt ut på ett ohälsosamt sätt och ser inte heller tjockare ut när det är lite kortare. Har testat. Vad jag menade är att det inte är ett tjockt hårsvall utan skandinaviskt tunt. Håret går till bh-bandet och inte ända till midjan. Har klippt det lite nedanför axlarna nångång men tycker inte att det blir bra när jag ska ha det i hästvans/uppsatt då som jag mest har det.

Bonusfråga; om man har en lös hästsvans dagligen kan det göra att hårfästet stiger i pannan?
  • Anonym (B)
    Anonym (Trött på håret) skrev 2021-06-26 21:04:50 följande:
    Men det ser inte tunt ut på ett ohälsosamt sätt och ser inte heller tjockare ut när det är lite kortare. Har testat. Vad jag menade är att det inte är ett tjockt hårsvall utan skandinaviskt tunt. Håret går till bh-bandet och inte ända till midjan. Har klippt det lite nedanför axlarna nångång men tycker inte att det blir bra när jag ska ha det i hästvans/uppsatt då som jag mest har det.

Bonusfråga; om man har en lös hästsvans dagligen kan det göra att hårfästet stiger i pannan?
    Omg vad säger du. Har alltid håret uppsatt. Varför skulle hårfästet ändras 
    Anonym (B) skrev 2021-06-26 21:08:23 följande:
    Omg vad säger du. Har alltid håret uppsatt. Varför skulle hårfästet ändras 
    Har läst det nånstans. För att det blir tryck bakåt hela tiden.
  • Anonym (B)
    Anonym (Trött på håret) skrev 2021-06-26 21:17:20 följande:
    Har läst det nånstans. För att det blir tryck bakåt hela tiden.
    Måste vara om man har väldigt åtstramad hästsvans. De flesta tjejer med långt eller halvlångt har väl håret uppsatt
Svar på tråden Vad kan man göra med långt glashår?