• Unicorn26

    Om relationer, och är han intresserad?

    Efter en tuff skilsmässa från en otroligt manipulativ man som varit otrogen, tagit droger delvist bakom min rygg, stora lån och spelberoende (inget att detta har han riktigt stått för eller bett om ursäkt för) så börjar jag delvist hämta mig nu 1 år senare. Trots att han försöker göra livet surt för mig och kommunikationen och samarbetet kring barnen är usel?

    Har inte känt mig redo att träffa någon och planerar att vara ensam länge. Men finns ett undantag. Fick kontakt med första killen jag var kär i igen. Vi hade inte träffats på 15 år. Han också nyseparerad med 2 barn precis som jag. Så jag kan inte låta bli att vilja lära känna honom på nytt. Vi har träffats 4 gånger nu på mitt intiativ. Första 2 gångerna promenader och sen vinkväll med film. Sen förra veckan så bjöd han mig på restaurang. Vi hade jättetrevligt och tycker att vi klickar! Men jag vet att han hänger på Tinder och troligen träffat eller träffar andra med, men jag vet inte säkert. Han skriver ibland och när jag skriver så kommer alltid följdfrågor osv. Men vi har inte kysst varandra ens, inga närmanden alls. Igår efter restaurangen så sa han att han skulle upp tidigt och skulle sova. Har tyvärr bilden av killar att försöka ligga eller vara mer framåt vid intresse. Samtidigt så har jag sagt till honom att jag kommer vilja gå långsamt fram med den jag träffar och att saker får ta tid. Jag är förvirrad nu eftersom mitt ex(barnens pappa) körde med ?lovebombing? och tolkar det som intresse när det snarare är? något annat. Denna killen vill gärna ses när jag föreslår det, men har inte föreslagit det själv. Vi jobbar båda heltid, har barn och bor 7 mil ifrån varandra men han har ändå tagit sig tid när det passat. Är väll mer att vi inte har jättemycket kontakt emellan. Men dock hörs vi ju regelbundet. Jag har mycket att återhämta av mig själv och om denna killen varit mer på så hade jag kanske backat lite, då det måste ta tid. Men samtidigt så är han ändå min första kärlek i livet så kan inte låta bli att undra.. är jag tidsfördriv? Träffar han andra? Eller kan det vara ett genuint intresse trots att han inte tar så mycket intiativ?

  • Svar på tråden Om relationer, och är han intresserad?
  • Magical

    Hm, många krångliga saker där. 

    Jag tänker så här: visst kan du träffa denne man, men ha inga högre förväntningar. Det låter inte som om det kommer bli "the one" i mina öron, men nu har vi ju bara läst din sida av det hela. 

    Ett år efter en jobbig skilsmässa från ett ex som beter sig som ditt är inte så lång tid. Ni har barn och det tar tid att bygga upp hur vardagen ska se ut runt umgänge, födelsedagar, semester osv. Det påverkar dig och det påverkar även den nye mannen, i vad han vågar/vill göra med just er. 

    Att han hänger på datingsiter behöver inte vara ett problem, men kan vara det, om han ser dig som något annat han gör, och sen fortsätter träffa folk från siter. Ni kanske inte har pratat om sånt? Om ni inte setts mer än som kompisar (som det låter) så kanske han inte tänker mer än så just nu? 

    Ni bor dessutom en bit ifrån varann. Inte jättelångt men tillräckligt långt för att det ska ställa till det i vardagen, när man har barn (om ni skulle inleda en seriös relation). 

    Du kan säkert ha en trevlig sommar, se vart det eventuellt leder. 

  • Magical

    Glömde en sak:

    Han var din första kärlek skriver du. Då är det säkert en massa nostalgi i detta. Det är inte säkert att ni, efter att ha kommit i kapp det gamla, är speciellt intresserade av varann för en relation i det långa loppet. Just nu är det säkert spännande, en hel del nyfikenhet osv. 

Svar på tråden Om relationer, och är han intresserad?