• Addictusson

    Högljudd sambo

    Jag vet inte.. känns som en fånig rubrik, men det är faktiskt problemet.

    Hen är inte alltid högljudd men har en (enligt mig) extremt irriterande vana - att prata högt eller skrika till människor på avstånd (10 - 20 m bort) utan att tänka på att mitt huvud är "i vägen".

    Jag är ganska ljudkänslig (inte sjukligt dock) och jag har vid flera tillfällen sagt exakt vad jag tycker: "Skrik inte genom huvudet på mig, skrik inte nära mina öron, för du du har en stark röst". Hen är sångutbildad, och ni som känner skolade sångare vet exakt vilken skärpa jag pratar om.. Sångares röster välter hus.

    Sämsta tillfället var nog när hen satt vid ratten i sin bil, med mig i passagerarsätet. Hen skrek rakt i mitt öra, medan hen försökte kommunicera med en person som var 15 m från bilen, på min högra sida. Det kändes som om någon försökte skrika rakt igenom mitt huvud. Jag blev riktigt förbannad den gången.

    Det har blivit bättre men jag undrar varför detta j-a beteende inte försvinner helt. Jag har aldrig träffat någon som beter sig på detta sätt. Varje gång min sambo höjer rösten plötsligt och för nära mina öron, blir jag arg. Det är inte bra.

    Jag har heller aldrig varit ihop med någon som upprepar ett jobbigt  beteende som jag klart och tydligt har beskrivit: det är obehagligt och mycket irriterande.

    Jag har varit 100% glasklar. Det hjälper inte.

    Är det någon stackars jävel som upplevt samma sak?

  • Svar på tråden Högljudd sambo
  • Redpilled

    Märkligt, förstår att du blir irriterad. Jag skulle säga till tydligt, vänligt men bestämt varje gång det inträffar. 

    Med många barn som man coachat har man ju upptäckt att man behöver säga till typ 800 gånger innan självklara vardagsbeteenden ändrades. 

Svar på tråden Högljudd sambo