• Anonym (Ts)
    Mon 28 Jun 2021 22:41
    466 visningar
    3 svar
    3
    466

    Någon med erfarenhet? Tonåring som stjäl bil och blir polisanmäld?

    Har en tonåring som är placerad via sol. Detta på min begäran. Tonåringen (16 i år) har npf problematik och troligen mer i grunden. Är farlig för sig själv och andra. Inget fh har ännu "klarat av" barnet, än mindre gett rätt hjälp.

    Nu senaste halvåret har allt eskalerat, även om det skett allvarliga incidenter tidigare.

    Men jag fick iallafall höra att barnet stulit fh bil och kört runt i staden i ca 2 timmar, innan polisen fick stopp på bilen. Nu är händelsen polisanmäld.

    Sist barnet blev polisanmäld pga anlagd brand (blev först rubricerad som mordbrand) så blev allt nedlagt, vilket gav barnet mer makt och vilja att göra mer, tyvärr.

    Jag är orolig att inget händer med denna heller, men jag VET ju inte vad det är som kan/ska hända heller.

    Barnet förstod inte allvaret och tyckte hela handlingen var spännande enligt vad polisen berättade för fh vid överlämning. Och det färdades även ett mycket yngre barn i bilen, vad jag förstod.

    Får man som vh begära ut händelseförloppet från polis? För det enda jag fått är papper hem om själva brottsrubriceringen, och att en utredning är startad.

    Så många frågor. Snälla, ni som vet eller på något sätt är insatta, hjälp!

  • Svar på tråden Någon med erfarenhet? Tonåring som stjäl bil och blir polisanmäld?
  • Anonym (Googl­e is your friend­)
    Tue 29 Jun 2021 08:05
    #1

    Ring och fråga...? Om de tog honom på bar gärning kommer de iaf inte lägga ner det men han lär inte få mkt till straff heller.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 29 Jun 2021 18:07
    #2
    Anonym (Google is your friend) skrev 2021-06-29 08:05:51 följande:

    Ring och fråga...? Om de tog honom på bar gärning kommer de iaf inte lägga ner det men han lär inte få mkt till straff heller.


    Jag har ringt. Men eftersom jag inte kan intyga att jag är vh så berättar dom inget.
  • Anonym (Googl­e is your friend­)
    Tue 29 Jun 2021 18:13
    #3
    Anonym (Ts) skrev 2021-06-29 18:07:03 följande:
    Jag har ringt. Men eftersom jag inte kan intyga att jag är vh så berättar dom inget.
    Ring Skv, de borde ha nån slags intyg för vem som är hans mamma. Det är nämligen offentliga handlingar. Sen tar du med det + ID till polisen och frågar igen.
Svar på tråden Någon med erfarenhet? Tonåring som stjäl bil och blir polisanmäld?