• Tue 29 Jun 2021 09:27
    880 visningar
    4 svar
    4
    880

    Känsla att något är fel

    Jag har en son på 1,5 år. Sen i april har han inte riktigt varit sig själv. Han är mycket tröttare än vanligt och gnäller mycket mer än han brukade göra. Inte så att han gnäller för att få sin vilja igenom utan bara samtidigt som han leker eller gör något så går han och gnyr under tiden liksom. Han har aldrig varit en person som beklagat sig särskilt mycket innan och detta är inte alls likt honom. Även förskolan har lyft med mig hur de tycker att han inte är sig lik och har frågat flera gånger om vi varit på vc än. Har haft honom till vc men de kan inte se att något skulle vara fel, de tycker han verkar vara en helt vanlig 1,5-åring och att han nog bara håller på att gå igenom en fas.

    Men jag kan bara inte släppa känslan att något är fel. Vet inte vad jag ska göra. Någon som varit i en liknande sits? Vad gjorde ni?

  • Svar på tråden Känsla att något är fel
  • Anonym (Stå på dig)
    Tue 29 Jun 2021 15:28
    #1

    Sök vård igen. Jag hade inte gett mig om min mammaintuition sa mig att något är fel med mitt barn.

    Det låter lite som att barnet har ont någonstans. Har han blivit röntgad eller undersökt ordentligt? Har han magont?

    Poängtera att även förskolan reagerar på att något är fel.

  • Anonym (Mamma­)
    Tue 29 Jun 2021 15:44
    #2

    Gå tillbaka till läkarna, du känner ditt barn bäst och din instinkt säger att nåt är fel! Det kanske är något ofarligt, men han ska inte behöva ha ont och det är klart man ändå vill veta.

  • Anonym (Ysobe­l)
    Wed 30 Jun 2021 23:58
    #3

    Gör ett enkelt test- ge smärtstillande en dag på helgen, observera noga och se om han beter sig annorlunda- slutar gnälla, rör på sig vildare osv.

    Då har du något konkret att peka på till läkaren.

  • Anonym (Ysobe­l)
    Wed 30 Jun 2021 23:59
    #4

    Om inte ovan ger resultat så börja med matdagbok och fundera över om vissa dagar är värre än andra- ständiga magbesvär kan ju också ge den sortens beteende, om man har blivit intolerant mot gluten eller laktos t.ex.

Svar på tråden Känsla att något är fel