ElleJoy skrev 2021-06-30 11:26:03 följande:
Det är säkert väldigt individuellt, men jag fick missfall i december. Försökte två veckor efter att jag slutade blöda (såg ut som att jag hade ägglossning) men det tog 3 månader innan vi lyckades igen. Dock slutade det också i missfall. Försökte samma sak igen och det tog sig direkt. Nu är jag i v. 8+ och än så länge ser allt bra ut.
Något jag gjorde annorlunda den här gången var att ha sex en tid efter ägglossningen, samt se till att jag fick orgasm efter varje gång. Alla säger att det är dagarna innan ägglossning som är bäst och själva ägglossningsdagen men jag får för mig att det har tagit för mig efter ägglossning. Sen hade vi sex varannan dag i nästan 2 veckors tid (fram till 1 vecka efter ägglossning). Jag vet inte alls om detta stämmer men kan vara värt att inte sluta försöka för tidigt. Vi försökte också göra det till en rolig grej och bestämde att vi skulle turas om att förföra varandra. Kan vara värt att testa en månad åtminstone.
Tack för din erfarenhet! Tufft med 2 missfall efter varandra <3 Glad för din skull att du nu kommit till vecka 8 och att allt ser bra ut <3
Vad roligt att du nämner sex efter ägglossningen! För den månad vi äntligen plussade så var det enda som skilde att låg vi 2 dagar efter förväntad äl vilket vi annars inte brukar göra då vi båda är ganska mättade på sex efter maratonvecka där innan äl, haha. Ska göra det denna månad igen. Vi har kommit överens om att testa Sperm meets egg-metoden där du ligger varannan dag från CD 8, sen när du får positivt äl-test så ligger man 3 dagar i rad, tar uppehåll i 2 dagar och ligger sedan en dag till. Den metoden ska säkerställa att det finns spermier på plats när ägget väl släpper. Sedan har jag liiite svårt att ligga 3 dagar i rad då jag lätt för obalans i underlivet om jag konstant har sperma i mig så i får se om vi kanske bara fortsätter köra varannan dag där.
Vi är också noga med att inte verkstads-ligga utan att ha roligt varje gång så vi varierar oss mycket och testar nya varianter. Glad att vi kommit överens om det tidigt då många verkar tappa lusten under tiden man försöker, vilket förstås är lätt hänt.