• ung92

Någon mer som försökt få barn denna månad? ????

Hej på er. Detta är egentligen första gången som vi tänker försöka oss på att skaffa barn, våra tre tidigare dom kom bara trots preventivmedel osv. Nu är man rädd och nojjig att det inte kommer fungera, och att ett syskon inte kommer att få flytta in..Är så nervös, har aldrig gjort den här barn processen. Men samtidigt så spännande

Men nu till frågan, är det fler denna månaden som väntar på ett plus? Kör med ägglossning tester? Analyserar sekret och symtom? Googlar på graviditet? Kollar på bebis kläder? Är nervösa eller överlyckliga? Kan ni inte prata med mig, dela med er av eran resa och alla tecken, syntom, flytningar, känslor, berätta om er och sånt.

Jag tror vi prickade in ägglossning denna månaden, fixk aldrig super starka streck men det vart en ökning. Samt att jag hade enormt vattniga flytningar, som en fors i samband med det. Haha. Även ökad sexlust, illamående och humörsvängningar. Jaa snälla , prata med mig så dagarna går fort. Tror jag hade ägglossning 27-28 juli nått. Så dvs, nästan igår .haha.

Vi hade sex 23,24,27 och 28.

• Svar på tråden Någon mer som försökt få barn denna månad? ????
  • Anonym (Längtar förväntansfullt)

Hej! Jag och sambon har börjat försöka nu o hoppas inom kort att vi ska få bebis. Vid första försöket gick vi efter vad min menskalender sa och låg på det datum som den hade beräknat att ägglossning skulle ske. Det andra försöket gick vi in på nu denna månad och då körde vi efter vad kalendern sa och ägglossningstest och låg min första fertila dag enligt kalendern samt samma dag (torsdags) när ägglossningstest visade positivt. Vi hade det även trevligt i söndags och igår. Hoppas vi får ett plus om två veckor???? känns som en evighet tills dess att man kan testa.

• ung92
    Anonym (Längtar förväntansfullt) skrev 2021-06-29 22:09:26 följande:

Hej! Jag och sambon har börjat försöka nu o hoppas inom kort att vi ska få bebis. Vid första försöket gick vi efter vad min menskalender sa och låg på det datum som den hade beräknat att ägglossning skulle ske. Det andra försöket gick vi in på nu denna månad och då körde vi efter vad kalendern sa och ägglossningstest och låg min första fertila dag enligt kalendern samt samma dag (torsdags) när ägglossningstest visade positivt. Vi hade det även trevligt i söndags och igår. Hoppas vi får ett plus om två veckor???? känns som en evighet tills dess att man kan testa.

Åh vad roligt och härligt! Det låter ju väldigt lovande. Drg har ju redan hunnit gå nån dag, känner du några symtom eller liknande? Är det ett första barn? :D
  • mangelica

Hej, jag behöver oxo prata lite sp tiden går fortare haha, jag är oxo född 92 och jag och min sambo försöker få vårat 6:e barn, andra försöket denna månaden :). Jag har bim den 7/7 och så hadde jag ÄL den 23/6 så imorgon är jag på äl+7 / bim-7 och kommer börja testa för att jag är så himla otålig haha xD

När har du bim?

• ung92
    mangelica skrev 2021-06-29 23:14:17 följande:

Hej, jag behöver oxo prata lite sp tiden går fortare haha, jag är oxo född 92 och jag och min sambo försöker få vårat 6:e barn, andra försöket denna månaden :). Jag har bim den 7/7 och så hadde jag ÄL den 23/6 så imorgon är jag på äl+7 / bim-7 och kommer börja testa för att jag är så himla otålig haha xD

När har du bim?

OJ vad häftigt, 6 barn och en 92! Det är ju helt underbart. Hade gärna haft liknande jag med, men sambon har sagt stopp nu. :D Så nu hoppas jag att 4 an tar sig, hade så gärna vela vara klar innan 30 med barn. Jag har oregelbunden mens så vet inte riktigt, har kört med ägglossningstest denna månaden för första gången och fixk en stegring där 27. Så vi får helt enkelt vänta och se..Men tänkte jag börjar testa om kanske 10 dagar, senast. Haha .

Har du några symtom??
    ung92 skrev 2021-06-29 22:50:40 följande:

Åh vad roligt och härligt! Det låter ju väldigt lovande. Drg har ju redan hunnit gå nån dag, känner du några symtom eller liknande? Är det ett första barn? :D

Ja, hade lite molvärk i magen både i söndags och igår, men var kanske ägglossning som kändes. Kan knappt hålla mig ifrån att testa men vet att jag måste vänta iaf dagen innan BIM 11/7. Ja, blir första barnet:)
  • Anonym (Zabina)

Hej!

Hoppar gärna in här, då jag också vill att tiden ska gå fort. Tog ut min spiral för tre veckor sedan och väntar på mensen. Men den kommer aldrig, suck! Sedan googlade jag mig till att man kan få en ägglossning innan första mensen kommer, så nu grämer jag mig om vi missat den. Har tagit äl-test varje morgon och ingen har visat positivt, plus att jag brukar känna väldigt starkt när jag har ägglossning men det har jag inte gjort än. Så vi får se när kroppen kickar igång.

Jag är iaf 36 år och har tre barn sedan tidigare. Nu är längtan efter en till sjukt stark. Googlar vagnar, voksi- åkpåsar, babynest och lite kläder. Skäms lite (känner mig hysterisk) samtidigt som jag inte kan låta bli.

Jag håller alla tummar att vi snabbt får varsitt plus :)

• mangelica
    ung92 skrev 2021-06-29 23:52:18 följande:

OJ vad häftigt, 6 barn och en 92! Det är ju helt underbart. Hade gärna haft liknande jag med, men sambon har sagt stopp nu. :D Så nu hoppas jag att 4 an tar sig, hade så gärna vela vara klar innan 30 med barn. Jag har oregelbunden mens så vet inte riktigt, har kört med ägglossningstest denna månaden för första gången och fixk en stegring där 27. Så vi får helt enkelt vänta och se..Men tänkte jag börjar testa om kanske 10 dagar, senast. Haha .

Har du några symtom??

Ja, jag hoppas på en liten 6:a nu iallafall :). Min sambo sa stopp vid 3 haha haha XD så man kan ändra sig haha!

Nej inga symptom alls, känner mig som vanligt faktiskt :). Har du symptom?

En fråga till er som vart gravida, kan man få förhöjd kroppstemperatur precis efter själva befruktningen? Jag var lite varm i kroppen både i fredags och i lördags.

• Anonym (Frågetecken)

Åh! Kanske att jag kan få hjälp här! Hur tolkar ni dessa test?

Har fått negativt med rfsu och digitalt, idag är 4 dagar innan bim.

• Anonym (Frågetecken)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2021-06-30 13:08:20 följande:

Åh! Kanske att jag kan få hjälp här! Hur tolkar ni dessa test?

Har fått negativt med rfsu och digitalt, idag är 4 dagar innan bim.

Tillägg, bilderna får sjukt dålig kvalle...

Svar på tråden Någon mer som försökt få barn denna månad? ????