• Silverjenny

    Hjälp - microblading av ögonbryn och jag är så sjukt missnöjd!!!!!

    Nu har jag panik, jag har förstört mitt utseende med exakt sådana elaka konstgjorda ögonbryn som jag alltid tyckt är det fulaste som finns! Det var för tre dagar sedan och tjejen som utförde behandlingen sa att de kommer vara svullna i början och färgen bleknar, färgen okej det hoppas jag blir bättre men FORMEN - nu går det inte att skylla på någon svullnad länge. Jag har fått ögonbryn som den elaka drottningen i Snövit med en gigantisk skarp båge, skarpa hårda kanter och vingen på ögonbrynen går gott och väl en cm ovanför mina naturliga bryn! Jag ser inte klok ut!!!!

    Jag bestämde mig för att göra microblading av mina ögonbryn bara för att slippa fylla i dem när jag sminkar mig och se fräsch ut även utan smink (mina ögonbryn är ganska glesa och nästan osynliga yttre halvan) så jag bokade tid hos en salong som såg väldigt professionell ut och hade ett let's deal erbjudande. Tjejen som skulle behandla mig var iranier och hade själv väldigt mörka och ganska skarpa bryn, men välformade och lagom smala.

    Jag förklarade tydligt för henne att jag brukar vara osminkad eller ha bara lite eyeliner och mascara, och att jag vill att brynen ska se naturliga ut. Jag brukar ha lite smink men sa så för att hon skulle fatta att less is more ;) jag ville absolut inte ha elaka skarpa streck i ansiktet och absolut inte för kraftiga bryn för jag har ganska fina ansiktsdrag och ljusa färger, och diskret stil. Vet inte hur jag ska förklara det men jag är ingen hård förortsbitch om man säger så utan en svensk intellektuell med mjuka ansiktsdrag.

    Hon mätte jättenoga och ritade upp bryn som förslag som jag fick titta på i spegeln, men jag sa att de är alldeles för stora och jag vill absolut inte ha en skarp hög båge utan mycket mjukare. Jag vill inte ha skarpa hörn där framme heller utan mjukt, mjukt, mjukt, naturligt (kände mig nästan dumförklarande när jag tjatade så) men hon försäkrade att hon håller sig innanför den här formen, den var bara för att skissa upp brynen och de blir naturliga, hon skulle göra dem tunnare. Ok det kanske bara är en grov skiss tänkte jag (har aldrig gjort microblading förut och vet inte hur de jobbar). Sen skulle vi välja färg och eftersom jag är mörkblond och blåögd med nordiska färger, ville jag ha den ljusaste färgen. Hon tyckte att det kommer att bli alldeles för ljust och knappt synas och föreslog att vi blandar ljus och mellanbrun, det skulle passa mig bättre. Ok tänkte jag, jag litar på henne. Den ljusaste kanske var för superblonda personer.

    Sedan satte hon igång att plocka ögonbrynen och DUMT NOG bad jag inte att få kolla i spegeln innan hon började microblada, utan hon plockade vad jag trodde var strån som låg utanför min naturliga bågform. Och jag ska erkänna att jag faktiskt somnade sedan under behandlingen (!) Hade jobbat mycket och sovit extremt lite några nätter och är inte så smärtkänslig haha.

    När jag sedan kollade i spegeln när hon var klar fick jag en chock! Hon hade fyllt i brynen ända till kanten av skissen hon hade ritat upp och hela mitt ansikte var bara två gigantiska breda nike-loggor med sylvassa raka kanter!!

    Katastrof!!!!

    Jag höll på att börja gråta så hon hämtade sin kollega som pratade mer svenska, och tillsammans bedyrade de att hon kunde rätta till det och sudda bort och göra brynen smalare och med mjukare rundning. Jag sa också att det ena brynet var högre än det andra och det skulle hon fixa till. Så hon skrapade och fixade och sen fick jag titta mig i spegeln igen, jag tyckte fortfarande de var för stors men de sa att det går inte att bedöma resultatet förrän om några veckor, nu var jag svullen och det kommer att lägga sig, och innan dess kan jag inte bedöma resultatet.

    Men nu har all svullnad lagt sig och jag ser alltså ut som en elak karikatyr från en disneyfilm. Det ena brynet har dessutom en mycket högre båge så jag ser konstant ut som att jag höjer ena ögonbrynet i en cynisk frågande bitchig min. Jag ser hur folk jag känner på jobbet mm reagerar med en chockad min när de möter mig och jag skäms så jag vill dö!!!

    Går det att korrigera fortfarande eller har pigmenten satt sig nu? Vad kan jag göra för att få bort de här helvetes fula brynen?? Går det att ta bort fortfarande när jag ska dit på efterkontroll om sex veckor?

    Eller måste jag betala för att ta bort dem, och hur i så fall? Vad finns det för metoder?

    Jag kan inte gå och se ut såhär, det kommer att förstöra min karriär och trovärdighet!

    Spegel spegel på väggen där... Grååååt :( :(

  • Svar på tråden Hjälp - microblading av ögonbryn och jag är så sjukt missnöjd!!!!!
  • Islandgirl

    Hej! Har exakt ditt problem. Skämts i ngra v nu. Kollat upp allt så jag har ALLA svar. De bleks inom ngra v nen är det helt kaos så är det tyvärr bara Laser elle Phi removal som gäller. Men, tills dess, jdu vill kunna gå ut imorgon, jag köpte idag på Kicks en täckfärg som neutraliserar färgen , min form är ok men det är helt galen färg. Olika förklaringae till det. Du bör be dem i butiken hjäloa dig välja färg så du får en som täcker kanten och ev kan målas över. Jag fick blågrå bryn sp behövde en röd bas i töckfärgen annars blev det Grönt!!

    De skall lasra dem gratis om hon hon har nån proffsighet och salingen är seriös????? De skall kunna se att formen passar dig. Är hon ens utbildad? Bad du få se hennes tidigare kundfoton annars be att få se dem nu. Finns inga ska du ha pengarna tbx om de inte unformetat dig att du gick till en nybörjare. Laser är en särsk tatueringborttsgn så du skall googla pp det och se vem som gör det där och har erfarenhet eller om ngn gör Phi removal där du bor. Gör de det på salongen där borde de erbjudit direkt så antagligen inte. Du kan peta bort innan det läkt med risk för ärr. Gå in på en kunnig make up butik imorgon och säg HJÄLP! De är duktiga där. En bra täck kräm gör under!!!! Medan du kollar upp allt!!! Lycka till till båda oss.

  • Anonym (Fast)
    Anonym (Bobvious) skrev 2021-06-30 21:46:29 följande:

    Du vet, ögonbryn växer ut.


    Fast du, microblading är en slags tatuering.
  • Anonym (Bobvious)
    Anonym (Fast) skrev 2021-06-30 21:58:25 följande:
    Fast du, microblading är en slags tatuering.
    Är det så illa? :D Fattar inte varför man skulle riskera det frivilligt isf. Och varför gå till nån sketen salong i så fall?? När det finns professionella tatuerare som är jätteduktiga! Ojojoj... Men nu har jag lärt mig nåt nytt idag :)
  • Silverjenny
    Anonym (Oerfaren) skrev 2021-06-30 20:43:25 följande:

    Hittade denna:

    www.vividbrows.se/blogg/2019/3/11/vad-gor-man-om-man-ar-missnojd-med-sina-3d-ogonbryn-del-2

    Jag har själv ingen erfarenhet. Hade gärna fått fylligare bryn men nu är jag tveksam?


    Ja usch jag ville ju bara fylla i mina egna bryn, inte få helt ny form och karaktär på dem.

    Jag försöker svettas bort färgen med ångbad och funderar på om jag ska våga använda syra-ansiktsbehandlingar... Vill ju samtidigt inte riskera att få ärrbildning. Tack för tipsen, i värsta fall får jag göra laserbehandling. Problemet är att hon har ju tatuerat ögonbrynen en bra bit över mina egna, som hon ju har plockat bort. Så jag bävar för hur det kommer att se ut när mina egna bryn växer ut. Jag kommer att ha dubbelbryn. Fy fan. Detta var det dummaste jag gjort i hela mitt liv. Jag gillar ju mitt naturliga utseende och har aldrig velat förändra det med operation e.dyl. Och nu känner jag inte igen mig själv, det är en arg kärring som glor på mig i spegeln och hon ser asläskig ut, hjälp!!
  • Silverjenny
    Islandgirl skrev 2021-06-30 21:48:10 följande:

    Hej! Har exakt ditt problem. Skämts i ngra v nu. Kollat upp allt så jag har ALLA svar. De bleks inom ngra v nen är det helt kaos så är det tyvärr bara Laser elle Phi removal som gäller. Men, tills dess, jdu vill kunna gå ut imorgon, jag köpte idag på Kicks en täckfärg som neutraliserar färgen , min form är ok men det är helt galen färg. Olika förklaringae till det. Du bör be dem i butiken hjäloa dig välja färg så du får en som täcker kanten och ev kan målas över. Jag fick blågrå bryn sp behövde en röd bas i töckfärgen annars blev det Grönt!!

    De skall lasra dem gratis om hon hon har nån proffsighet och salingen är seriös????? De skall kunna se att formen passar dig. Är hon ens utbildad? Bad du få se hennes tidigare kundfoton annars be att få se dem nu. Finns inga ska du ha pengarna tbx om de inte unformetat dig att du gick till en nybörjare. Laser är en särsk tatueringborttsgn så du skall googla pp det och se vem som gör det där och har erfarenhet eller om ngn gör Phi removal där du bor. Gör de det på salongen där borde de erbjudit direkt så antagligen inte. Du kan peta bort innan det läkt med risk för ärr. Gå in på en kunnig make up butik imorgon och säg HJÄLP! De är duktiga där. En bra täck kräm gör under!!!! Medan du kollar upp allt!!! Lycka till till båda oss.


    Ja jag tycker också de borde lasra bort dem gratis, de har laserbehandlingar för att ta bort pigmentfläckar i alla fall så de borde kunna ta bort tatueringen också.

    Hon är certifierad på permanent makeup.

    Jag kollade hennes Instagram nu och där har hon lagt upp en massa bilder på bryn hon gjort innan. Men tyvärr är alla lika konstgjorda och de flesta har exakt samma form som mina bryn, oavsett ansiktsform och brynform på patienten så hon gör väl brynen enligt samma mall bara, skitsamma om det passar vare sig utseende eller personlighet..!

    Fan också jag skulle ha kollat upp henne bättre innan.

    Jag uppdaterar hur det går, lycka till du med
  • Anonym (Naughty40)

    Tycker verkligen synd om dig. Oproffsigt att inte lyssna på kundens önskemål! Jag hade blivit galen. Hoppas det går att åtminstone korrigera, annars får du trösta dig med att det åtminstone bleks så småningom? det är otroligt viktigt att noga kolla upp och göra research innan en sådan behandling. Kolla tidigare utfört jobb och bilder. Men det är ju lite sent att påpeka nu. Avvakta dock några veckor, precis som salongen sa, resultatet syns först då och förhoppningsvis ser det bättre ut.

  • Anonym (Fast)
    Anonym (Bobvious) skrev 2021-06-30 22:15:25 följande:
    Är det så illa? :D Fattar inte varför man skulle riskera det frivilligt isf. Och varför gå till nån sketen salong i så fall?? När det finns professionella tatuerare som är jätteduktiga! Ojojoj... Men nu har jag lärt mig nåt nytt idag :)

    Ja. Kanske inte ska vara så snabb med att vara obvious. ;D 


    Nej, det är en speciell teknik där man går ner väldigt grunt i huden, tatuerare går ner i ett djupare hudlager. Och det är en annan teknik, tatuerare använder ju nål som hackar in färgen, microblading är tunna blad som skär och sen läggs färgen på, vet inte exakt mer än så hur det funkar. Men skulle man gå till en tatuerare så kommer man efter några år ha ögonbryn med suddiga linjer som "blöder" färg, du vet som tatueringar gör efter ett tag. 

  • Anonym (Ina)

    Lider med dig :(

    Jag gjorde microblading 2016, det är 5 år sen nu. Och tyvärr syns mina tatuerade bryn fortfarande igenom mina egna? Jag har gått på en laserbehandling för att ta bort microbladingen, men det gav bara minimal effekt. Måste nog gå många fler gånger om det ska funka och man måste vänta 6 veckor mellan varje gång. Kostade även 1000kr så rätt dyrt.

    Som tur är har mina egna bryn vuxit över tatueringen så det är bara jag som tänker på tatueringen.

    Men det låter helt galet att hon la tatueringen över(!) dina egna bryn? Hoppas verkligen du får pengarna tillbaka, du fick ju inte alls resultatet du ville.

  • Hanky Panky

    Tittade du inte på bilder på bryn som samma tjej gjort tidigare? Jag skulle aldrig våga utan att vara helt hundra på att det kommer bli fint.

    Kan du inte visa bild på hur det blev så kanske vi kan lugna dig?

  • Anonym (Här med)
    Silverjenny skrev 2021-06-30 22:58:29 följande:

    Ja usch jag ville ju bara fylla i mina egna bryn, inte få helt ny form och karaktär på dem.

    Jag försöker svettas bort färgen med ångbad och funderar på om jag ska våga använda syra-ansiktsbehandlingar... Vill ju samtidigt inte riskera att få ärrbildning. Tack för tipsen, i värsta fall får jag göra laserbehandling. Problemet är att hon har ju tatuerat ögonbrynen en bra bit över mina egna, som hon ju har plockat bort. Så jag bävar för hur det kommer att se ut när mina egna bryn växer ut. Jag kommer att ha dubbelbryn. Fy fan. Detta var det dummaste jag gjort i hela mitt liv. Jag gillar ju mitt naturliga utseende och har aldrig velat förändra det med operation e.dyl. Och nu känner jag inte igen mig själv, det är en arg kärring som glor på mig i spegeln och hon ser asläskig ut, hjälp!!


    Ååh lider med dig.

    Jag har också hemska bryn. Jag gick till en salong som anses bra, den har funnits länge, inga rabatter osv.

    Gör bryn hos en tjej (ägarinnan har själv lärt upp alla som gör bryn då hon är utbildad) men trotts att jag sa vad jag ville ha, så fick jag helt annat. Tog upp detta med kliniken och jag blev lovad att ägarinnan skulle göra brynen nästa sittning och redigera om dem. Dock så blev jag gravid och kunde inte gå, men efter jag hade fått mitt barn så går jag till kliniken och träffar ägarinnan som påbörjar behandlingen. Jag hade även talar om för henne hur jag ville ha dem. Dock så gör hon något helt annat och gör brynen högre upp och längre! Så de gamla brynen går ner och de nya brynen går längre och högre upp, så mina bryn ser ut som en tvestjärt!!

    Hon sade att jag skulle låta det gå någon vecka/månad så skulle de nedre blekna och försvinna men här sitter jag 3 år senare och vill inte gå till någon. Jag målar över det varje dag. Ser sjukt ut. Så missnöjd. Och till saken hör att jag inte har riktiga bryn. Så det var därför jag gjorde dem från början. Och jag valde salong med omsorg men ändå så vart jag så besviken.

    Var i kontakt med dem sen och sa att jag var så missnöjd. Bemötandet jag fick tillbaka var att jag inte skulle gå och baktala hennes salong, för jag hade sagt att när folk frågar vart jag har gjort mina bryn och om jag kan rekommendera salongen så säger jag nej
  • Anonym (Fixa)
    Silverjenny skrev 2021-06-30 20:26:37 följande:

    Jag bestämde mig för att göra microblading av mina ögonbryn bara för att slippa fylla i dem när jag sminkar mig och se fräsch ut även utan smink (mina ögonbryn är ganska glesa och nästan osynliga yttre halvan) så jag bokade tid hos en salong som såg väldigt professionell ut och hade ett let's deal erbjudande. Tjejen som skulle behandla mig var iranier och hade själv väldigt mörka och ganska skarpa bryn, men välformade och lagom smala.

    Jag förklarade tydligt för henne att jag brukar vara osminkad eller ha bara lite eyeliner och mascara, och att jag vill att brynen ska se naturliga ut. Jag brukar ha lite smink men sa så för att hon skulle fatta att less is more ;) jag ville absolut inte ha elaka skarpa streck i ansiktet och absolut inte för kraftiga bryn för jag har ganska fina ansiktsdrag och ljusa färger, och diskret stil. Vet inte hur jag ska förklara det men jag är ingen hård förortsbitch om man säger så utan en svensk intellektuell med mjuka ansiktsdrag.

    Hon mätte jättenoga och ritade upp bryn som förslag som jag fick titta på i spegeln, men jag sa att de är alldeles för stora och jag vill absolut inte ha en skarp hög båge utan mycket mjukare. Jag vill inte ha skarpa hörn där framme heller utan mjukt, mjukt, mjukt, naturligt (kände mig nästan dumförklarande när jag tjatade så) :( :(


    Det Kan du fixa inte är det här hela världen. Passar tjejer med mörkare och skarpare drag bättre med markerade bryn?
  • Anonym (Hot lips)

    Vad hemskt att se att det blir misslyckat för så många. Jag gjorde mina 2019 och är jättenöjd. Samma gjorde mina läppar senare.

  • Anonym (Fixa)
    Anonym (Hot lips) skrev 2021-09-14 12:55:23 följande:

    Vad hemskt att se att det blir misslyckat för så många. Jag gjorde mina 2019 och är jättenöjd. Samma gjorde mina läppar senare.


    Är det inte skönare med naturliga läppar
  • Anonym (Hot lips)
    Anonym (Fixa) skrev 2021-09-14 19:53:36 följande:

    Är det inte skönare med naturliga läppar


    Skönare? De är tatuerade..
Svar på tråden Hjälp - microblading av ögonbryn och jag är så sjukt missnöjd!!!!!