• Steeph

    IVF FALUN erfarenheter sökes

    Hej,

    Vi har i princip valt Livio Falun för IVF i höst. Är det någon annan som har gjort ivf där?

    Vad tyckte ni?

    Fick ni bebis?

    Vi överväger att ta dom just pga 2 MA och har läst mycket gällande intralipid och prednisolon.

    Tack för hjälpen!

  • Svar på tråden IVF FALUN erfarenheter sökes
  • Javelina

    Hej!

    Vi har gjort IVF hos dem och är jättenöjda. Lyckades på tredje insättningen, ja egentligen andra om man inte räknar chansningen min hemortsklinik gjorde när de skickade dit mig med för få mogna ägg. Blev snabbt överstimulerad och de avbröt behandlingen men valde ändå att skicka dit mig innan sommarstängningen. Väl där såg läkaren att de borde börjat om behandlingen istället, så det var knappast Faluns fel.

    Gjorde en ny omgång efter sommaren och fick flera embryon till frysen, andra insättningen i den kullen lyckades.

    Är överlag nöjd med hela processen, jättetrevlig och väl inarbetad personal. Jag har känt mig 100% trygg i att få den bästa hjälpen från dem!

    Stort lycka till, det är en påfrestande process men värt varenda sekund när man får sitt barn!

  • Steeph
    Javelina skrev 2021-07-01 09:59:52 följande:

    Hej!

    Vi har gjort IVF hos dem och är jättenöjda. Lyckades på tredje insättningen, ja egentligen andra om man inte räknar chansningen min hemortsklinik gjorde när de skickade dit mig med för få mogna ägg. Blev snabbt överstimulerad och de avbröt behandlingen men valde ändå att skicka dit mig innan sommarstängningen. Väl där såg läkaren att de borde börjat om behandlingen istället, så det var knappast Faluns fel.

    Gjorde en ny omgång efter sommaren och fick flera embryon till frysen, andra insättningen i den kullen lyckades.

    Är överlag nöjd med hela processen, jättetrevlig och väl inarbetad personal. Jag har känt mig 100% trygg i att få den bästa hjälpen från dem!

    Stort lycka till, det är en påfrestande process men värt varenda sekund när man får sitt barn!


    Åh grattis!! Vad glad jag blir fick du prednisolon eller intralipiddropp? Jag tror ju nämligen att det är mitt immunförsvar som gör att fostret dör varje gång vid vecka 8+0. Tusen tack för svar <3
  • Javelina
    Steeph skrev 2021-07-01 11:45:40 följande:

    Åh grattis!! Vad glad jag blir fick du prednisolon eller intralipiddropp? Jag tror ju nämligen att det är mitt immunförsvar som gör att fostret dör varje gång vid vecka 8+0. Tusen tack för svar <3


    Vad fruktansvärt att behöva gå igenom det flera gånger dessutom. Nej jag fick inte det men har inte haft ma/mf heller tack och lov. Men jag skulle bli förvånad om de inte satte in det för dig. Har läst om allt fler som lyckas efter reglering av immunförsvar. De är superproffs i Falun och det kommer gå fint! Njut av sommaren så gott det går och försök vila hjärnan från gravidstressen.
  • ESK1

    Hej svejs!! Jag har precis gått hos livio Falun.

    Har fått en sån via ivf hos Sahlgrenska, och två MA i bagaget. En hos Sahlgrenska innan min son, och en på första ivf försöker hos Sahlgrenska. De pratades dock aldrig att sättas in något läkemedel hos mig, trotts mina två MA. Underbart bemötande hos livio, proffsiga läkare och kändes allmänt bra! Gick via hemortsläkare, så gjorde dock ?bara? äggplock och återföring hos Falun!

    Gick alltså privat hos livio Falun.

    Första försöket resulterade i 11 ägg, 7 befruktade, en till mig och 4 till frysen! Blev överstimulerad den gången samt gravid, MA upptäcktes på tidiga ultraljudet.

    Gjorde några månader senare en frysåterföring som inte resulterade i någon graviditet och direkt efter det fick jag påbörja försök nummer 2. I

    Som resulterade i 4 ägg och enbart 1 befruktat. Blev så ledsen och besviken, aldrig fått så dåliga resultat. Men läkaren försökte lugna mig med att de endast krävs ett.

    Och nu, står jag här gravid i v.8 med det gyllene ensamma guldägget. Igår fick vi se ett foster med pickande hjärta, underbart.

    Vi har nästan 40 mil till Falun, men kommer välja de igen pga trivsel samt statestik!

Svar på tråden IVF FALUN erfarenheter sökes