• Soltjej25

    När ska jag börja äl testa?

    Hej!

    Nedan ser ni min menscykel, jag har även fått min mens idag. Jag förstår inte riktigt när jag ska börja testa med äl tester? Kommer testa med clearblue digital advanced så det måste ju bli rätt.

    Någon som kan hjälpa ?

  • Svar på tråden När ska jag börja äl testa?
  • Jag är bara jag

    Utifrån din kortaste cykel och minst 16 dagar innan. Så det blir dag 11. Kan innebära många dagar med test, men så blir det när man har så pass långt intervall som du med 6 dagar.

  • Soltjej25
    Jag är bara jag skrev 2021-07-01 12:39:56 följande:

    Utifrån din kortaste cykel och minst 16 dagar innan. Så det blir dag 11. Kan innebära många dagar med test, men så blir det när man har så pass långt intervall som du med 6 dagar.


    Okej. Blir dock förvirrad. På clearblue digitals beskrivning så står det att om man har en ojämn cykel så ska man ta den kortaste cykel uträknat på de senaste 6 cyklarna och då blir det ju den cykeln med 27 dagar och enligt deras lilla beskrivning så är det då dag 7 jag ska börja testa? Men det känns jättetidigt..
  • Jag är bara jag
    Soltjej25 skrev 2021-07-01 12:42:28 följande:
    Okej. Blir dock förvirrad. På clearblue digitals beskrivning så står det att om man har en ojämn cykel så ska man ta den kortaste cykel uträknat på de senaste 6 cyklarna och då blir det ju den cykeln med 27 dagar och enligt deras lilla beskrivning så är det då dag 7 jag ska börja testa? Men det känns jättetidigt..
    Nej, 20 dagar innan är ju total överkurs. Jag brukade börja 2-3 dagar före beräknad äl och en enda gång fick jag ta till 6 stickor innan det gav utslag. Äl-test ger utslag 1-2 dagar före äl. Med en cykel på 27 dagar och en lutealfas på 14 dagar blir det dag 11-12.
  • Soltjej25
    Jag är bara jag skrev 2021-07-01 12:45:46 följande:

    Nej, 20 dagar innan är ju total överkurs. Jag brukade börja 2-3 dagar före beräknad äl och en enda gång fick jag ta till 6 stickor innan det gav utslag. Äl-test ger utslag 1-2 dagar före äl. Med en cykel på 27 dagar och en lutealfas på 14 dagar blir det dag 11-12.


    Ahaa okej! Jag förstår. Då får jag väll börja testa dag 11. Tack :)
  • Jag är bara jag
    Soltjej25 skrev 2021-07-01 12:48:57 följande:
    Ahaa okej! Jag förstår. Då får jag väll börja testa dag 11. Tack :)
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden När ska jag börja äl testa?