• Anonym (Allergisk?)

allergi mot kondom??

Hoppas att det finns någon som kan göra mig lite klokare ängående det här med kondomer.. Vad är symptomen på allergi mot kondomer?
    Jag har ätit p-piller lite sporadiskt under de år vi varit tillsammans och haft både längre och kortare uppehåll (fick diverse biverkningar och har som mer eller mindre beslutat att jag inte tänker äta nå fler hormonpiller).
    Under mina p-pilleruppehåll, eller avslut kanske man kan kalla det för det är det nu iaf har vi anänt kodom.
    Det har fungerat jättebra, men nu den senaste tiden har det inte alls varit speciellt bra.. Under själva akten svider det och det känns som att hela slidväggen värker då vi har sex
    Förstår inte varför det känns såhär nu, sist vi hade sex bad jag honom ta av kondomen och vi fortsatte avbrutet och det var helt underbart. Inget som sved eller värkte!
    Är det jag som fått mig en knäpp i huvudet eller kan det vara så att jag är allergisk mot latexkondomer?
    Förstår inte varför, om det skulle vara nått mentalt som gör att det svider, kondomer fungerar ju jättebra för oss som preventivmedel!

• Svar på tråden allergi mot kondom??
  • Anonym

ingen aning, men testa någon kondom av plast för att se om det känns annorlunda?

• Anonym (jajemen)

för mig känns det lika dant med kondom... Vi kan inte använda det... det svider och jag blir alldeles torr... Jag har inte provat med det ska finnas speciella kondomer för alergiker... Vi körde utan och nu sitter jag här i 8e mån.. ha ha

Fråga på apoteket dom har bra koll.. eller kanske på RFSUs hemsida

Lycka till

• Anonym (Allergisk?)

Iiiiiiih!! Såg precis vad sådana kondomer kostade!
    Det var ingen rolig syn!

• Anonym (jajemen)

hum... så dyrt alltså?

• Anonym (Allergisk?)

Jamen va fan.. dryga 90 spänn för fem stycken! Det blir dyrt sex!

• Anonym (jajemen)

oj oj... det var ju rätt saftigt... Men tja... det är ju antingen det eller nått annat preventivmedel (dvs om det bara är barn ni försöker undvika)

• Anonym

har du testat att ha på glidmedel när du använder kondom? Hade också det problemet...då killen ju då inte bidrar med något naturligt glidmedel *hehe* under tiden. Men med rikligt med glidmedel (t.ex. klick från apoteket) så blev det mycket bättre! Kanske värt att testa..lite billigare iallafall!

• Pirran

Har samma problem som ts och för mig är det enda alternativet plastkondomer..eller den sterilisering jag väntar på nu. Har fött tre barn och vi är nöjda nu....inga fler hormoner som bara ställer till det för mig,spiraler som krånglar eller kondomer som gör att det känns som jag har haft taggtråd därnere efteråt. Skönt!

Plastkondomer ÄR dyrt..men värda varje öre om man vill skydda sig mot graviditet och/eller sjukdomar. Dessutom en bonus...de är MYCKET tunnare och känns helt annorlunda än vanliga, mer riktigt om du förstår och det är ju inte helt fel

• Anonym (Allergisk?)

Anonym 8122691:
    Ja, vi använder glidmedel, det gör det inte så mkt skönare dessvärre...

• Coursell

Om man är allergisk mot latex så är det oftast tillsatserna i latexen som man är känslig emot. Då kan det vara värt att prova naturlatex. Kollade bland "vårt" sortiment (lustjakt) och det finns kondomer i naturlatex som heter Laventra superstrong. Vi säljer dem 3-pack för 29 så det är ju helt klart billigare än tex avantis plastkondomer.
    Sök efter dessa och prova, kanske är bättre.

• Anonym (Allergisk?)

Alltså, det vore ju kanske ingen katastrof om jag nu skulle råka bli med barn.. sambon har ju velat skaffa barn sedan drygt ett år tillbaka..
    Men man blev ju kanske inte så peppad att köpa de där kondomerna med tanke på priset... är det verkligen så mkt dyrare att tillverka dessa än vanliga latexkondomer?

• Anonym (8122691)

Ajdå...vad synd... Kram! Prova spiral kanske, eller pessar (om det finns nu för tiden?)

• Anonym (Allergisk?)

Coursell:
    Minsann, det är ju den här sidan jag letat så efter!!
    (fast jag hade ju faktiskt spanat in en vibrator!!!)

Ska kika mera, det var ju en spännande sida, här kan amn hitta mycket

Svar på tråden allergi mot kondom??