Varför är poliser ofta så konstiga?
Har nu i veckan varit med om en händelse där jag var tvungen att ringa polisen akut. Tre stycken kom snabbt och jag fick prata med en av dom och beskriva förloppet, noll problem och bra bemötande. Sen kommer en annan och har just det där kommenderande "vakthundsbeteendet" jag tycker så illa om - jag får barska knapphändiga frågor och blir ifrågasatt om jag verkligen pratar sanning. Vi går in i min bostad där min "motpart" befinner sig. Poliserna kommenterar att det är stökigt och kaos i bostaden, den som är orsaken till att jag ringt polisen har hällt ut saker på golvet och i mina möbler vilket jag säger. Osv. Jag blir skarpt tillsagd att lämna bostaden, förstår inte varför man inte pratar i normal ton istället?
Får senare höra att det i polisrapporten står att det är mkt stökigt i min bostad samt att det finns 5 tomma vinflaskor under diskbänken vilket ska tyda på att jag har ett alkoholproblem. Utryckningen skedde mitt under min arbetsdag, kl10 på fm mitt i alla möten.
Osv. Är det någon här som är polis eller känner till hur dom uppför sig och som förstår vad jag menar? Jag har alltså fått lämna mitt arbetsrum där jag covidjobbat i möte för att ta mig ur en mkt hotfull situation, tagit det nödvändigaste som nycklar, tfn, jobbdator och sprungit ut ur bostaden barfota och gråtandes i några hundra meter för att sätta mig själv i säkerhet och sen ringt polisen.
Jag fattar ingenting.