• Fri 2 Jul 2021 07:56
    703 visningar
    3 svar
    3
    703

    1åring sätter sig upp i sömnen

    Hej.

    Jag är en mamma till mitt första barn som är 1 år. Hon har alltid sovit lite oroligt. När hon var mindre vakna hon oftast varje 40 min -2h eftersom nappen trillat ut. Nu kan hon stoppa in den själv men har istället i stort sätt varje timma vaknat/gnällt till för hon i sömnen satt sig upp. Då blir hon ledsen eftersom hon gör det i sömnen. Ibland sover hon fortfarande när vi kommer upp. Vi behöver oftast bara lägga henne ner så somnar hon om (om hon ens var vaken)

    Varför gör hon så? Det enda jag hittar när jag googlar är nattskräck men känns inte som att de är de?

    Hon hade nattakräck en gång o då gick de knte lägga ner henne för hon blev hysterisk.. efter vad som kändes som en evighet så vakna hon till o förstod inte varför hon va i min famn.

    Är det någon som varit med om samma? Någon som har något tips? Tycker så synd om henne som blir helt förvirrad varför hon sitter upp.

  • Svar på tråden 1åring sätter sig upp i sömnen
  • Fri 2 Jul 2021 16:29
    #1

    Barnet kanske bara 'går i sömnen':

    www.expressen.se/mama/barn-baby/somn/ga-i-somnen/

  • Fri 2 Jul 2021 16:39
    #2

    Spännande. Ja de skulle det kunna vara för som sagt ibland när man kommer upp sitter hon upp o huvudet liksom gungar runt eftersom hon sover. Men tänker är det vanligt att de händer nästan varje timma?

    Hon är väldigt aktiv och började gå tidigt för hon var envis och ville fram haha

  • Mon 5 Jul 2021 10:08
    #3

    Någon?

Svar på tråden 1åring sätter sig upp i sömnen