• Ealjkm

Vad skulle ni egentligen helst vilja ta in hjälp för att hinna med vardagen?

Jag har långa gått och funderat på, vilken hjälp man egentligen bör ta in mer av för att faktiskt få vardagen att gå ihop. Vad skulle ni välja?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad skulle ni egentligen helst vilja ta in hjälp för att hinna med vardagen?
  • bananmilkshake

Lätt matlagning. Känner ofta att den är i vägen för att hinna få saker gjorda. Min dröm är att ha en anställd kock som kommer in några dagar i veckan och lagar rejält med mat som räcker till middag och matlådor veckan ut. Drömmer

• Mascaraklumpar

Ett abonnemang på typ svarta lådan (nyttig färdiglagad mat) skulle vara den perfekta lösningen på vardagspusslet för oss, men tyvärr är det för dyrt i nuläget. Jag hoppas på att det lanseras någon typ av matkasse i framtiden där maten är förberedd (tex alla grönsaker sköljda/skalade och hackade) och som inte kostar skjortan.

• Mortiscia80
    bananmilkshake skrev 2021-07-02 14:01:18 följande:

Lätt matlagning. Känner ofta att den är i vägen för att hinna få saker gjorda. Min dröm är att ha en anställd kock som kommer in några dagar i veckan och lagar rejält med mat som räcker till middag och matlådor veckan ut. Drömmer

Gör storkok och frys in! :) Satsa på att göra en eller två maträtter på helgerna och dela upp i portioner. Om du har plats i frysen vill säga ;)
  • Tow2Mater

Vet ju inte vad ditt syfte är, men det blir ju lite missvisande när du ställer så olika grupper av goromål emot varandra känns det som. Alla har ju hem som måste städas i vardagen, medan ett fåtal har fasader som måste målas i vardagen t ex. Valde själv målning av fasad, vilket måste ske i annat land var 20 år typ, pga i princip praktist omojligt att gora själv (och en del som gor det själv säger nog "aldrig igen") fast det inte är vardagligt.  Sen "bygghjälp utvändig" - kan tänka mig bara ett fåtal är kunniga i att t ex lägga nya tak, men heller inget som gors till vardags. Så ja, fattar inte riktigt vad du är ute efter....

• Elin P

Barnpassning skulle jag helst ta hjälp med eftersom vi har väldigt svårt att få hjälp av anhöriga med det. Men skulle inte vilja anlita vem som helst och därför blir det inte av.

Svar på tråden Vad skulle ni egentligen helst vilja ta in hjälp för att hinna med vardagen?