• Anonym (förvirrad)

    Komma över ett svek med en annan tjej... trots daglig kontakt?

    Min man blev för ca ett halvår sedan intresserad av sin arbetskollega. Vi har pratat massor om detta och allt känns ändå under hyffsat kontroll. Han har enligt honom kommit över henne. De har pratat i smyg. Dock inget fysiskt enligt han.


     


    Han försöker ändå tycker jag, att visa sin ånger. Men de träffas dagligen fortfarande på jobbet. Han kan dessvärre inte byta av olika skäl.

    Så vad gör man? Bara lägga det bakom sig och hoppas att det han säger är sant ?


    Hade ni kunnat gå vidare i denna sitution ? Trots att hon säkert kommer finnas med i jobbdelen i massor år framåt... 


    Vi har barn och många år tillsammans, jag vill inte bara släppa det. Men inte heller gå runt och må dåligt.

  • Svar på tråden Komma över ett svek med en annan tjej... trots daglig kontakt?
  • Anonym (Hold my beer)

    Ja du har bara två val. Lita på honom eller lämna. Jag tror de flesta kan bli lite småkära i nån de har i sin omgivning, de allra flesta blir däremot inte påkomna. Hur kom du på honom ens? Kan garantera att det inte är första eller sista gången han blir förtjust i nån annan iaf, men förhoppningsvis fattar han att man inte ska agera på det på nåt sätt. Om du aldrig nånsin blivit attraherad av nån annan så förstår jag dig, annars ska du nog bara lägga det bakom dig och gå vidare. Den som är utan synd kan ju kasta första stenen liksom.

  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-07-02 18:03:27 följande:

    Ja du har bara två val. Lita på honom eller lämna. Jag tror de flesta kan bli lite småkära i nån de har i sin omgivning, de allra flesta blir däremot inte påkomna. Hur kom du på honom ens? Kan garantera att det inte är första eller sista gången han blir förtjust i nån annan iaf, men förhoppningsvis fattar han att man inte ska agera på det på nåt sätt. Om du aldrig nånsin blivit attraherad av nån annan så förstår jag dig, annars ska du nog bara lägga det bakom dig och gå vidare. Den som är utan synd kan ju kasta första stenen liksom.


    Tack för svar! Kände bara att jag behövde höra från någon mer. Jag vill inte berätta för familj och vänner. Men behövde få ut mig det. Jag kom på han när de smsade. Satt bredvid och råkade lösa att han tänker på henne hela tiden, han vet inte hur han ska släppa henne osv. Hon verkade dock inte lika intresserad.

    Han erkände då när jag sa vad jag såg. Han hade tidigare pratat med henne om detta på jobbet också, för han ville må bättre att hon skulle veta. Men tanken var inte mer än så sa han till mig. På kvällen sedan skrev han detta till henne. ..
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (förvirrad) skrev 2021-07-02 18:18:51 följande:
    Tack för svar! Kände bara att jag behövde höra från någon mer. Jag vill inte berätta för familj och vänner. Men behövde få ut mig det. Jag kom på han när de smsade. Satt bredvid och råkade lösa att han tänker på henne hela tiden, han vet inte hur han ska släppa henne osv. Hon verkade dock inte lika intresserad.

    Han erkände då när jag sa vad jag såg. Han hade tidigare pratat med henne om detta på jobbet också, för han ville må bättre att hon skulle veta. Men tanken var inte mer än så sa han till mig. På kvällen sedan skrev han detta till henne. ..
    Att fantisera är nåt de allra flesta gör, som sagt. Men det är inte ok att ta steget vidare som han gjorde. Tyvärr ser det ut som det gör, det känns ändå som att du nånstans litar på honom så fortsätt med det. Skönt att hon inte visade nåt intresse, då borde det minska risken.
  • Anonym (K)

    Vet du varför han gick bakom ryggen och valde att berätta för henne före dig? Har hon verkligen inte besvarat detta? Hur började de ens prata i smyg? Detta skulle ta hårt på mig och skapa stor misstänksamhet när de har daglig kontakt. Jobbigt för dig.

  • Anonym (nej usch)

    Din man är en gris hur du än vrider på det, antingen har haft ihop det med tjejen på jobbet eller så utsätter han henne för sexuella trakasserier.

    Varför vill du slösa tid på en sån nolla till man? Patetiskt
    '

  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (K) skrev 2021-07-02 22:00:27 följande:

    Vet du varför han gick bakom ryggen och valde att berätta för henne före dig? Har hon verkligen inte besvarat detta? Hur började de ens prata i smyg? Detta skulle ta hårt på mig och skapa stor misstänksamhet när de har daglig kontakt. Jobbigt för dig.


    Hans ursäkt var att de jobbat mycket i hop och det var stressigt på jobbet. På något vis blev det bara så säger han.

    Vet inte alls om hon besvarat det.

    Hon är gift och så också.

    Ja jag vet inte. Han sa nu när han var så lära att förlora mig så inser han vad han gjort och inte kommer göra om det, att allt de han kände för henne bara försvann.
  • sfddfssdfdsdf
    Anonym (förvirrad) skrev 2021-07-03 12:23:41 följande:
    Hans ursäkt var att de jobbat mycket i hop och det var stressigt på jobbet. På något vis blev det bara så säger han.

    Vet inte alls om hon besvarat det.

    Hon är gift och så också.

    Ja jag vet inte. Han sa nu när han var så lära att förlora mig så inser han vad han gjort och inte kommer göra om det, att allt de han kände för henne bara försvann.
    Nej TS, din man har MINST en gång gått bakom ryggen på dig, detta är knappast första gången som han kontaktat tjejer

    Nu försöker han rädda sitt skinn, tjejen har antagligen inte varit intresserad de tär därför han vill stanna hos dig och du nu helt plötsligt är hans stora kärlek, tycker det låter mer som han har sextrakasserat tjejen och är en slemmig chef.

    Lämna och kontakta tjejen och ta reda på om hon blivit utsatt för trakasserier, i så fall stötta henne och anmäl ditt äckel till man, om inte så gå ändå vidare och lämna och hitta en man som inte förklarar andra tjejer sin kärlek

    Du är värd mer n så här ts och det vet du egentligen redan om
  • Anonym (nej usch)
    Anonym (förvirrad) skrev 2021-07-03 12:23:41 följande:
    Hans ursäkt var att de jobbat mycket i hop och det var stressigt på jobbet. På något vis blev det bara så säger han.

    Vet inte alls om hon besvarat det.

    Hon är gift och så också.

    Ja jag vet inte. Han sa nu när han var så lära att förlora mig så inser han vad han gjort och inte kommer göra om det, att allt de han kände för henne bara försvann.
    Så först när han blev avslöjad förstod han att han kunde förlora dig? Eh.. han ljuger ts för menar du att han inte visste att han skulle förlorat dig om den andra tjejen visat intresse tillbaka? Eller var det bara sex han var ute efter? Hur många gånger har han gjort detta innan isåfall? Var det kärlek och besvarat hade han ju lämnat dig oavsett så han kommer bara med ursäkter nu för att varken hon eller du vill ha honom
  • Anonym (förvirrad)

    Har läst alla svar. Men svarar alla i ett nu.

    Tänker att ni kanske har rätt. Min känsla säger att hon inte är intresserad. Möjligtvis gillar uppmärksamhet, men inte mer än så.

    Det har inte skrivits något om sex vad jag såg. Mer då att han inte kan få henne ut dina tankar bara. Eller ja bara och bara..

    Det är det som skrämmer mig, tänk om det är så att det var att han blev nobbad.

    Sen att han även kanske fortfarande är kär i henne. Men håller tillbaka. De ses ju varje dag.

  • Anonym (...)

    Du vet antagligen bara toppen av isberget. Självklart erkänner han bara det du redan sett. Skriver man såna saker har det redan hänt mer och stor risk att det fortfarande gör. Ta reda på sanningen själv. Den kommer du inte få av honom..

Svar på tråden Komma över ett svek med en annan tjej... trots daglig kontakt?