• jag2000

    DARPA – PENTAGONS MILITÄRVETENSKAPLIGA BRANSCH

    Darpa står för Defense Advanced Research Projects Agency och är Pentagons militärvetenskapliga bransch. Darpa står för de senaste rönen inom amerikansk vapenteknologi och i dess kölvatten har saker såsom Internet och GPS-teknologi framkommit. 
     
       Journalisten Annie Jacobsen har skrivit boken  ?The Pentagon?s Brain: An Uncensored History of DARPA, America?s Top-Secret Military Research Agency? och i videon ovan blir hon intervjuad.  DARPA ? är Pentagons militärvetenskapliga bransch som står för de senaste vapenteknologierna.  Darpa startade 1958 då med namnet Arpa (Namnbytet till Darpa skedde år 1972).   Anledningen till att Darpa startades var att Sovjet hann före USA ut i rymden i och med sonden Sputnik. USA bestämde sig för att aldrig mer komma på andra plats vad gällde avancerad teknologi för vapensystem och Arpa startades.
     
    GEOENGINEERING
     
       Kemisk krigsföring blev en av Darpas specialiteter. Darpa låg bakom iden till  Agent Orange där man besprutade djungeln i Vietnam med kemikalier från flygplan (där Monsanto stod för kemikalierna). Syftet var avlövning så att Viet Cong inte kunde gömma sig i djungeln.  Man använde även annan typ av geoengineering där man skapade regn i syfte att förstöra Ho Chi Minleden där Viet Cong färdades. Vietnam har fått ett högt antal missbildade barn samt höga tal av cancerfall efter Vietmankriget och Vietnamregeringen skyller detta på Agent Orange. 
     
    SENSORER PÅ FINGERTOPPARNA
     
       Sensorteknologin kommer från Darpa. Under Vietmankriget släppte USA ur stora sensorer i djungeln. Dessa hade teknologi för att uppfatta ljud som skulle skicka upp informationen till ett plan ovanför området. Man ville försöka avlyssna fienden. Jacobsen menar att detta var starten för sensorteknologin som nu finns överallt (biometri, 5G, övervakning etc.).  Nu för tiden finns det sensorer som är så små att de inte syns. Dessa sensorer hamnar på folks händer och när dessa personer skriver på sitt tangentbord så skickas informationen vidare. 
     
       Darpa skapade systemet Total Informatin Awareness. Där använder man  sensorteknologi för att övervaka amerikanska medborgare genom att titta på deras banktransaktioner, att se vilka  böcker de lånar på bibliotek, att övervaka vilka de pratar med. Darpa analyserar och övervakar textmeddelanden.  Allt detta ingår i  ?Kriget mot terrorn?.  
     
    Läs hela artikeln: 
     
     
     
  • Svar på tråden DARPA – PENTAGONS MILITÄRVETENSKAPLIGA BRANSCH
  • Plastpåsarruntben

    Känner att jag måste bemöta detta. Jag hade själv en period då jag kände mig avlyssnad av klockradion. Då tog jag just folie och paketerade in den (men gjorde en öppning så man ändå såg vad klockan var) . Avlyssningskänslan försvann så småningom och jag tror det var pga att folien höll strålarna borta.

Svar på tråden DARPA – PENTAGONS MILITÄRVETENSKAPLIGA BRANSCH