• Jez20

Gravid efter IVF. Symptom

Hej! Är lite nyfiken på vad för symptom ni som har plussat efter en IVF-behandling har känt. Då menar jag symptom ni har fått efter att ha slutat med proggisarna. :) Allt innan dess är lite orelevant eftersom man inte vet vad som är medicinen och vad som är "riktigt". Kan inte riktigt relatera till de symptom kvinnor har som blivit gravida på egen hand.

Någon som känner för att dela med sig? :) <3

• Svar på tråden Gravid efter IVF. Symptom
  • Aya2019

Jag tog lutinus morgon och kväll till vecka 12 men kände inte så mycket av den.

Mina symptom till testdagen och till 7 vecka vart mensvärk och (lite ömma bröst) Sen så försvann symptomen vecka 9 till 15 kom lite illamående på morgonen och när jag borstar tänderna inget mer :D har haft väldigt milda symptom är vi vecka 16 nu men känner inte mig gravid alls bara lite uppblåst mage :D

• Jez20
    Aya2019 skrev 2021-07-03 11:34:37 följande:

Jag tog lutinus morgon och kväll till vecka 12 men kände inte så mycket av den.

Mina symptom till testdagen och till 7 vecka vart mensvärk och (lite ömma bröst) Sen så försvann symptomen vecka 9 till 15 kom lite illamående på morgonen och när jag borstar tänderna inget mer :D har haft väldigt milda symptom är vi vecka 16 nu men känner inte mig gravid alls bara lite uppblåst mage :D

Okej! Jag har tagit cyclogest fram till TD sen blev jag tillsagd att sluta ta dem då kroppen själv skall producera det som behövs så hoppas den gör det ^^ hade också molvärk, ömma bröst och illamående som nu har börjat avta! Så ja man känner sig mindre och mindre gravid haha!

Tack för att du svarade och grattis till graviditeten <3
  • Jag är bara jag

Inte känt nåt före v.5. Vid missfallsgraviditeterna kom aldrig symptomen igång heller. Med de som blev barn ökade symptomen, speciellt från v.7. Jag tog progesteron till v.12, men får inte biverkningar av det som kunde misstas för gravsymptom.

• Amiolia

Jag plussade digitalt i lördags och enligt kliniken ska jag fortsätta ta Lutinus fram tills det tidiga ultraljudet vecka 8. Har hela helgen haft molvärk, ömmande bröst, lätt illamående och även känt mig väldigt varm. Idag känner jag dock inte något i brösten och känns som att de har blivit lite mindre, har inte heller haft någon molvärk. Är orolig för jag känner mig inte speciellt gravid längre men försöker tänka att symtomen kommer och går...

• Jez20
    Amiolia skrev 2021-07-05 09:25:36 följande:

Jag plussade digitalt i lördags och enligt kliniken ska jag fortsätta ta Lutinus fram tills det tidiga ultraljudet vecka 8. Har hela helgen haft molvärk, ömmande bröst, lätt illamående och även känt mig väldigt varm. Idag känner jag dock inte något i brösten och känns som att de har blivit lite mindre, har inte heller haft någon molvärk. Är orolig för jag känner mig inte speciellt gravid längre men försöker tänka att symtomen kommer och går...

Alla de där symptomen är från lutinus snarare än graviditeten :) grattis till plusset!!!
  • Jez20
    Jag är bara jag skrev 2021-07-03 15:08:50 följande:

Inte känt nåt före v.5. Vid missfallsgraviditeterna kom aldrig symptomen igång heller. Med de som blev barn ökade symptomen, speciellt från v.7. Jag tog progesteron till v.12, men får inte biverkningar av det som kunde misstas för gravsymptom.

Okej det låter märkligt ^^ men skönt!! Haha
  • Mujerpoderosa

Min svärsyster får diarréer och känsloutbrott varje gång de satt in nåt nytt. Vet även en till som blir lös i magen

• Jag är bara jag
    Jez20 skrev 2021-07-05 10:09:11 följande:
    Okej det låter märkligt ^^ men skönt!! Haha
    Jag tog progesteroninjektioner. Lutinus är annat och ger ofta biverkningar. Framförallt smärta och småblödningar eftersom de retar slemhinnan med "pinnen".
  • Jez20
    Jag är bara jag skrev 2021-07-05 13:55:45 följande:

Jag tog progesteroninjektioner. Lutinus är annat och ger ofta biverkningar. Framförallt smärta och småblödningar eftersom de retar slemhinnan med "pinnen".

Då förstår jag :) jag tog inte lutinus heller utan en annan vaginal progesteron.
  • Amiolia
    Jez20 skrev 2021-07-05 10:08:34 följande:

Alla de där symptomen är från lutinus snarare än graviditeten :) grattis till plusset!!!

Tack :) och detsamma <3
Svar på tråden Gravid efter IVF. Symptom