• Lillebus10

    Jag är kär i en förlovad pappa

    För 2 år sedan mötte jag en kille där det var kärlek vid första ögonkastet. Efter detta ögonblick möttes vi överallt i staden vi bodde, alla märkliga tillfällen och ställen. Det var menat. Vi hittade varann på sociala medier och skrev, skrev mycket. Hela nätterna långa och intensivt. Vi båda visste att det inte gick då han hade en gravid flickvän som väntade första barnet. Ändå kunde vi inte släppa varann. Att ses var för riskabelt men vi kunde inte dölja kemin vi hade. En kväll kunde vi inte stå emot. Han sa ?kom ut? och vi gick en promenad på 20 minuter. Pratade bara, inte mer än så. Nu vart det ännu starkare.

    Vi håller fortfarande kontakt då och då såhär 2 år senare. Men extra mycket är det på

    Somrarna när vi bor i samma stad. Lika intensivt blir det varje gång. Jag trodde aldrig mer jag skulle få träffa honom nu när de är förlovade och väntar 2a barnet. Men igår mitt i allt skrivande hände det igen ?kom ut. Lika underbart denna gång. Nu gav du även mig en lång kram, höll min hand under bilresan och kysste min hand när jag skulle hem.

    En sådan vacker kille som dig, fanns bara på film trodde jag. Jag brukar inte tro på kärlek vid första ögonkastet, men med dig gjorde jag. Det var och är magiskt. Det är speciellt och det är ömsesidigt. Det finns ingen som för mig att känna mig så trygg och stark som du gör. Trots jag blivit sårad på grund av att det inte är vi, många sömnlösa nätter och gråt, så kan jag inte släppa dig. Jag är så jävla kär i dig och jag hade gjort allt för att du skulle bli min. Vi har något speciellt och det kan ingen ta ifrån oss. Jag vill fullfölja drömmen och skapa ett liv med dig. Du säger att det på något sätt känns som att jag är din. Att jag skulle varit där när du va singel. Att du vill ha mig Det tycker jag också, men du har henne. Hon är din. Inte jag. Jag vet om att situationen är orealistisk med att du snart har 2 barn och är gift med henne. Men jag vet om att det är vi som är menade för varandra. Jag vet inte om du är särskilt lycklig med henne. Jag ser igenom det. Men ändå är du kvar Men jag vet att jag vill vara din. Men så är inte fallet.

    Jag kan inte sluta tänka på dig. Jag vill veta vad du gör om dagarna och vad du tänker. Jag kan inte släppa dig. Inte ens efter 2 år. Jag vill vara din.

  • Svar på tråden Jag är kär i en förlovad pappa
  • Anonym (x)

    Nej ni är inte menade för varandra. 

    Om ni var det hade han inte varit med henne nu - det är dina känslor som blockerar ditt logiska tänkande just nu. Jag förstår att det är superjobbigt, men du måste bryta all kontakt för du slösar bort ditt liv just nu! Ju snabbare du "drar bort plåstret" ju snabbare kommer du att kunna gå vidare.

    Det kommer vara jobbigt. Du kommer vara ledsen. Du kommer gråta och fundera om du verkligen gjorde rätt. Du kommer tänka "tänk om".

    Men du måste. 

    Du måste måste måste verkligen göra det.

    Ni är inte menade för varandra. Han är med sin tjej och du är hans "på sidan av tjej". Är det verkligen såhär du vill leva? Att bara gå runt och längta och längta och drömma men veta att det aldrig kommer bli ni? Att bara vänta, drömma och sitta där ensam för dig själv och gråta? 

    Du måste gå vidare vännen, för din egen skull. Du måste prioritera dig själv. Du har bara ett liv vet du.... slösa inte bort det genom att sitta och vänta på någonting som inte kommer hända.... 

  • Anonym

    Han är lycklig med sin sambo, annars skulle han inte förlova sig, bo med henne och avla två barn med henne.
    DEt är henne han har valt.

  • Anonym (lillan)

    Ni kan visst vara menade för varandra, jag sitter i samma situation som killen du är kär i. Jag har 3 barn ihop med en Narcissistisk psykopat. Jag kan inte ta mig härifrån utan att gå under jorden, alltså fly med mina barn med risk för att alltid få gömma oss. Alla tror att vi är lyckliga, fint hus, 3 små barn, jobb m.m

    Men innerst inne vet jag att jag förtjänar bättre, men man vänder sig ut och in för att tillfredsställa han, lever efter hans regler och krav för att slippa bli utsatt, det är hemskt, för barnen skull borde jag dra, men jag har varken ekonomi eller stöd för att ens orka. Jag är glad om jag orkar duscha. Livet är så jävla svårt och komplicerat men för ett tag sen träffade jag precis som, min själsfrände, jag är helt säker, han är 13 år yngre, men han vill inget annat än att hjälpa mig och barnen ur detta. Nu har vi bestämt att vi ska hålla ut 1 el 2 år och se om vi fortfarande är lika kära, är det menat så är det, då slipper jag fly, kan få hjälp och hinner kanske spara ihop pengar så jag kan ta mig härifrån. Tillsammans har vi en plan.

    Men tills dess, kommer jag leva i min falska bubbla tyvärr. Ni kan säga vad ni vill, men ingen kan sätta sig in i en annan persons liv....

    jag tror iaf att ni är menade för varandra. Många idag slits med av vågen att man måste skaffa barn, syskon m.m men 90% av alla dessa är ihop med fel människa. tror jag.

    kram ge inte upp

  • SweeneyToad

    Varför vill du ha en man som är otrogen mot sin partner?

    If he can cheat with you, he can cheat on you. 

  • Anonym (lisa)

    Om det var dig han velat ha, hade han flyttat ihop med dig.
    Men nu har han inte det

  • Anonym (43)

    Fast detta är inte schysst. Endera så satsar ni på ett ett liv tillsammans 100 % eller så släpper ni varandra fullständigt. Ska hans stackars sambo leva i en lögn pga er?

    Och du slösar ditt liv på en upptagen man, är ni menade att va tillsammans så satsa fullt på det och ta konsekvenserna.

  • Anonym (Självrespekt please)

    Han är uppenbarligen ett ansvarslöst as, men du kan ta DITT ansvar och lämna denna upptagne man och hans FAMILJ! Du kan kanske förhindra att två barn blir skilsmässobarn.

    Och kom ihåg, det han kan göra med dig kan(kommer) han göra emot dig.

  • Anonym (Anna)

    Tyvärr har han starkare känslor för sin sambo. Hon kommer bli mamman till hans barn, det kommer du aldrig kunna slå. Gå vidare

  • Anonym (H)

    Glöm honom. Hade han velat dela framtiden med dig, hade han agerat annorlunda.

  • Anonym (...)

    Jag förstår tyvärr väldigt väl precis hur du känner! Mitt tips är att helt säga upp kontakten med denna man. Är ni menade så blir det ni, men på rätt sätt. Vill han ha dig måste han avsluta det han har och det behöver han ju inte göra så länge han kan ha er båda! Eller hur?

    Jag har varit med en man i tre år nu... Han har iofs börjat prata om skilsmässa men jag vet i 17 om han någonsin tar steget. Jag älskar honom sjukt mycket och kan inte lämna nu, önskar att jag gjorde det när känslorna började ta över, nu är det för sent! Hatar bergochdalbanan av känslor, speciellt nu i semestertider när han snart kommer vara bara hennes igen. Usch!

  • Anonym (Släpp honom)

    Släpp honom innan du blir allt för investerad tycker jag. Jag har haft en relation med en gift man i tio år, och förstått att det aldrig kommer bli vi på samma sätt som han är med sin fru.

  • Anonym (Out of bounds)
    SweeneyToad skrev 2021-07-03 23:04:40 följande:

    Varför vill du ha en man som är otrogen mot sin partner?

    If he can cheat with you, he can cheat on you. 


    I cheated with him, I didn't cheat on him, for 22 years and counting.

    En enda handling definierar inte vad man gör hela resten av livet.
Svar på tråden Jag är kär i en förlovad pappa