Ensamhet eller tvåsamhet?
Jag har levt i ett 20 år långt förhållande som jag valde att avsluta. Kanske inte så vanligt bland män att vilja skilja sig om man inte träffat någon ny.
Nu bor jag själv med två barn vv.
Efter något år provade jag tinder och träffade några kvinnor vilket ledde till två sexuella relationer (Inte samtidigt).
Dock valde jag att även avsluta dessa.
Jag är en man som förstår att det inte är sjysst att hoppa i säng med kvinnor och sen inte vilja höras mer, även om det är vad jag helst skulle vilja.
När man har barn vv så har man alltså två barnfria helger i månaden. Då ska man alltså passa på att umgås och ha sex. Det innebär att andra saker som man kanske vill göra och endast kan göra utan barn blir lidande. För annars kan man bara träffa partnern 1 helg i månaden, eller ingen, om man vill göra saker oftare.
Detta ledde i mitt fall till konflikt och jag avslutade.
Nu har jag tid till mina intressen och barn och jag upplever det en väldigt skön tillvaro.
Jag har såklart flera skilda vänner, både män och kvinnor och de flesta verkar följa mitt exempel. De som inte gör det är män.
Jag kan ändå inte hjälpa att jag känner en sorg över detta. Inte för min egna del utan för samhället i stort. Fler skilsmässor, fler ensamma föräldrar. Sen alla dessa ensamma människor som aldrig träffar partner och bildar familj.
Hur ser din situation ut och varför? Berätta!