• Qweer

    Katastrof

    Jag har typ 4000 kr kvar efter räkningarna. Då ska jag överleva på mat, nöje och snus och alkohol. 


     


    Jag villvarken dricka eller utnyttja tobak men det går inte att vara utan, så jag får använda mitt klarnakort s jag har ännu mindre pengar än 4000 kr. 

  • Svar på tråden Katastrof
  • Anonvm

    4000: räcker gott o väl till mat en månad, åt en mindre familj, jag får dock intrycket att du lever ensam.

    Allt annat du nämner är fullständigt onödig lyxkonsumtion som du kan unna dig i mån av överskott.

    Kanske dags att ta sig själv i kragen o mogna en smula?

  • Anonym (S)

    Om du inte kan vara utan alkohol bör du försöka söka hjälp tänker jag.

  • Anonym (I)

    Ingen katastrof. 4000kr klarar man sig alldeles utmärkt på. Det är vad jag + barn har över varje månad till mat och övrigt.

  • Anonym (I)

    Snus kan jag förstå om du inte vill vara utan. Men kan du inte vara utan alkohol är det något fel och du bör söka hjälp.

  • Anonym (split)

    Ibland får man leva fattigt, du får dela upp budgeten i veckor, 1000/v, förslagsvist->

    200kr mat.

    200kr snus

    500kr alkohol.

    100kr nöje

  • Qweer

    Det är inte spriten. Det är ölen som är så j*vla gott. 


     


    Snus ska jag jag försöka sluta med efter denna dosa, men ölen den är jobbig.. :( 

  • Anonym (.)
    Qweer skrev 2021-07-04 11:31:35 följande:

    Det är inte spriten. Det är ölen som är så j*vla gott. 

     

    Snus ska jag jag försöka sluta med efter denna dosa, men ölen den är jobbig.. :( 


    Alkohol är alkohol oavsett i vilken form den kommer. Är du beroende av öl så är du alkoholist. Kan du inte själv bryta beroendet så finns det hjälp att få. www.1177.se/Vastra-Gotaland/behandling--hjalpmedel/behandlingar-vid-psykiska-sjukdomar-och-besvar/har-kan-du-fa-hjalp-mot-alkoholproblem/
  • Hanky Panky

    Är det så svårt att sluta dricka öl bör du söka hjälp.

    Men om du verkligen måste, köp billigare öl? Unna dig bara en om dagen kanske? Då räcker ju pengarna utan problem.

  • Anonym (Anno Nym)

    400kr kan du leva på.
    man får en påse öl på bolaget för 100kr och den räcker en månad eller mer.
    Snuset är det bara försöka lägga av med 1 dosa var 2a eller 3e dag blir en del pengar på en månad.

    Du sitter inte i någon ekonomisk katastrof det finns dem som ligger 4000 back varje månad.

    Dags å vakna till lite,

  • Qweer
    Anonym (Maria) skrev 2021-07-04 15:19:54 följande:

    Oj så lite för en ensam person?! Hur känns det att vara så fattig? Kan knappt tänka mig att ha så lite över i mån????


    Finns sina orsaker du.
  • Anonym (***)
    Qweer skrev 2021-07-05 10:28:07 följande:
    Finns sina orsaker du.
    Ja, orsakerna är väl det du skriver om i din trådstart. Snus och alkohol t ex. Bara du bestämmer vad du lägger dina pengar på.
  • Anonym (*)
    Anonym (Maria) skrev 2021-07-04 15:19:54 följande:

    Oj så lite för en ensam person?! Hur känns det att vara så fattig? Kan knappt tänka mig att ha så lite över i mån????


    Är du sarkastisk?
  • Qweer
    Anonym (***) skrev 2021-07-05 10:30:47 följande:
    Ja, orsakerna är väl det du skriver om i din trådstart. Snus och alkohol t ex. Bara du bestämmer vad du lägger dina pengar på.
    Nej. Jag har A-kassa och förlorar 20 %.
  • Anonym (***)
    Qweer skrev 2021-07-05 12:22:12 följande:
    Nej. Jag har A-kassa och förlorar 20 %.
    Och? Du har bevisligen 4 000 kvar när allt är betalt, så du är inte fattig.

    Har man inte luft i sin ekonomi då drar man in på onödiga saker. Såsom snus, alkohol och nöjen. 

    Du väljer själv vilket liv du vill  leva,  du har makten själv. Ditt nya ekonomiska liv kan börja idag, eller så skiter du i det. Ditt val. 
  • Qweer
    Anonym (***) skrev 2021-07-05 12:31:21 följande:
    Och? Du har bevisligen 4 000 kvar när allt är betalt, så du är inte fattig.

    Har man inte luft i sin ekonomi då drar man in på onödiga saker. Såsom snus, alkohol och nöjen. 

    Du väljer själv vilket liv du vill  leva,  du har makten själv. Ditt nya ekonomiska liv kan börja idag, eller så skiter du i det. Ditt val. 
    Haaha, jaja. Får lägg ned med skiten. Jag missuppfattade dig..
  • Swedman
    Qweer skrev 2021-07-04 11:31:35 följande:

    Det är inte spriten. Det är ölen som är så j*vla gott. 


     


    Snus ska jag jag försöka sluta med efter denna dosa, men ölen den är jobbig.. :( 


    Jag brukar köpa 6 pack för 21 kr på Willys. Dock 2.8% men det spelar mig ingen roll. Kalla nog så är de goda.

    Köper du pås-snus så kan du ransonera påsarna. Det läggs nog in nytt lite lättvindigt (vet av egen erfarenhet). 
Svar på tråden Katastrof