• Boombom

    Göteborg tips!!

    Vad får man inte missa när man är i Göteborg? Shopping, mat, sevärdheter, båt, skärgården ja allt. Tipsa!

  • Svar på tråden Göteborg tips!!
  • nirakanna2

    Ett billigt, lätt underskattat nöje är en tur med Älvsnabben från Brunnsparken rill Röde Sten (och ev tillbaks, annars kan man byta till buss eller vagn) Att se stan från älven ger ett annat perspektiv.

  • BuoBä

    brannovarv.se/ på Brännö.

    Haga för fönstershopping och hagabullen.

    Världskulturmuseet bredvid Liseberg är gratis, har intressanta utställningar och hade i alla fall innan pandemin väldigt bra lunch.

    +1 på Älvsnabben.

    Är man intresserad av arkitektur och industrihistoria kan en promenad på Lindholmen vara intressant.

  • Boombom
    nirakanna2 skrev 2021-07-05 08:35:17 följande:

    Ett billigt, lätt underskattat nöje är en tur med Älvsnabben från Brunnsparken rill Röde Sten (och ev tillbaks, annars kan man byta till buss eller vagn) Att se stan från älven ger ett annat perspektiv.


    Kollade upp det & det såg så fint ut! Ska åka det!
  • E M A
    Boombom skrev 2021-07-05 04:32:22 följande:

    Vad får man inte missa när man är i Göteborg? Shopping, mat, sevärdheter, båt, skärgården ja allt. Tipsa!


    Mitt i centrum har du Trädgårdsföreningen. Ta en fika på Rosencaféet där inne! (Där inne finns också Palmhuset om man är intresserad.) Förbi Linnéstaden i höjd med Slottskogen finns en annan park, Botaniska trädgården, den är större och också fin. Dit kan man tex ta en picknick om man vill.
  • OupaOupa
    E M A skrev 2021-07-05 11:26:46 följande:

    Mitt i centrum har du Trädgårdsföreningen. Ta en fika på Rosencaféet där inne! (Där inne finns också Palmhuset om man är intresserad.) Förbi Linnéstaden i höjd med Slottskogen finns en annan park, Botaniska trädgården, den är större och också fin. Dit kan man tex ta en picknick om man vill.


    Besök gärna Trädgårdsföreningen men hoppa Rosencaféet, dyrt, snåla portioner och en galen ägare - räkna med att bli utskälld.

    En liten doldis är Ringön, up and going. Om du gillar öl så slink in på Vega bryggeri och släck törsten.
  • Boombom
    E M A skrev 2021-07-05 11:26:46 följande:

    Mitt i centrum har du Trädgårdsföreningen. Ta en fika på Rosencaféet där inne! (Där inne finns också Palmhuset om man är intresserad.) Förbi Linnéstaden i höjd med Slottskogen finns en annan park, Botaniska trädgården, den är större och också fin. Dit kan man tex ta en picknick om man vill.


    Tack så mycket för tipset, ska förs vidare det till mina vänner & planera ihop en picknick kanske!
  • Boombom
    OupaOupa skrev 2021-07-05 20:28:07 följande:

    Besök gärna Trädgårdsföreningen men hoppa Rosencaféet, dyrt, snåla portioner och en galen ägare - räkna med att bli utskälld.

    En liten doldis är Ringön, up and going. Om du gillar öl så slink in på Vega bryggeri och släck törsten.


    Skippar det caféet isåfall :D
Svar på tråden Göteborg tips!!