• Mon 5 Jul 2021 20:52
    614 visningar
    7 svar
    7
    614

    Godkänd högskoleutbildning, HJÄLP!!

    Behöver hjälp snabbt, söker jobb och en fråga är om jag har godkänt högskoleutbildning? Jag har gått 60hp grundkurs men det räknas väl inte, utan de efterfrågar väl ändå minst 180hp eller tänker jag fel? Vill inte svar fel på frågan och gå miste om jobbet..

  • Svar på tråden Godkänd högskoleutbildning, HJÄLP!!
  • Mon 5 Jul 2021 21:16
    #1

    Om jag förstått det rätt behöver man minst 120 hp för en högskoleexamen, vilket jag tolkar det som är vad denne arbetsgivare menar när denna skriver godkänd högskoleutbildning.

  • Anonym (Eva)
    Mon 5 Jul 2021 21:18
    #2
    +1

    Det beror helt på hur det är formulerat samt om det är ett krav eller önskemål.

  • Anonym (Vara klar)
    Mon 5 Jul 2021 21:26
    #3

    Är det ett jobb där de söker någon med utbildning eller kräver en viss utbildning för yrket så ska du ha 180 hp examen inom de området. Dvs rätt kurser och en C-uppsats kopplat till ämnet

  • Mon 5 Jul 2021 21:38
    #4
    +1
    gnoiser skrev 2021-07-05 20:52:59 följande:

    Behöver hjälp snabbt, söker jobb och en fråga är om jag har godkänt högskoleutbildning? Jag har gått 60hp grundkurs men det räknas väl inte, utan de efterfrågar väl ändå minst 180hp eller tänker jag fel? Vill inte svar fel på frågan och gå miste om jobbet..


    Det bör framgå av kravprofilen. Antingen så brukar de be om en specifik examen, eller vilken mängd högskolepoäng (hp) som krävs inom vilket/vilka områden.

    Kan du kopiera och klistra in det exakta utbildningskravet från annonsen här? Då kan vi ge ett bättre svar. :)
  • Mon 5 Jul 2021 22:06
    #5

    Tack för svar, då är det endast avslutat program, minst kandidat de efterfrågade, som jag misstänkte. Det var inget krav eller så, endast en ja eller nej fråga.

  • Mon 5 Jul 2021 22:12
    #6
    +1
    gnoiser skrev 2021-07-05 22:06:32 följande:

    Tack för svar, då är det endast avslutat program, minst kandidat de efterfrågade, som jag misstänkte. Det var inget krav eller så, endast en ja eller nej fråga.


    Kandidat kräver att en examen utfärdas efter ansökan, och kräver minst 180 hp (plus lite annat), så då får du tyvärr svara nej. :(
  • Mon 5 Jul 2021 22:28
    #7
    gnoiser skrev 2021-07-05 22:06:32 följande:

    Tack för svar, då är det endast avslutat program, minst kandidat de efterfrågade, som jag misstänkte. Det var inget krav eller så, endast en ja eller nej fråga.


    Fast en kandidatexamen är inte samma sak som en högskoleexamen. Högskoleexamen är 120hp, en kandidat är 180hp.
    Anonym (Vara klar) skrev 2021-07-05 21:26:07 följande:

    Är det ett jobb där de söker någon med utbildning eller kräver en viss utbildning för yrket så ska du ha 180 hp examen inom de området. Dvs rätt kurser och en C-uppsats kopplat till ämnet




Svar på tråden Godkänd högskoleutbildning, HJÄLP!!