• Mon 5 Jul 2021 22:07
    1714 visningar
    0 svar
    0
    1714

    indragna bröstvårtor - Niplette

    Hej!

    På mig har alltid vänster bröstvårta varit indragen. När jag väntade mitt första barn som föddes 2019 frågade jag på mvc om det skulle innebära något problem med amningen och hon sa att nej det brukar funka ändå. 
    Det gjorde det icke... det var i och för sig många faktorer till varför vi inte fick till amningen men under de 3 veckor jag ammade och pumpade kunde jag se oerhört tydlig skillnad på brösten. På den indragna fick barnet inte tag alls medans det på den högra normala gick det bra. Lång historia kort så insåg jag att det visst blir problematiskt med indragen bröstvårta.

    Vi planerar nu för ett syskon och denna gång tänker jag inte låta en bröstvårta vara en av anledningen till om amningen inte funkar. Vill så gärna kunna amma nästa barn. Så om jag kan påverka så ska jag göra det. Och det har funkat!!

    Köpte Philips Avent Niplette som är en bröstvårtsutdragare. 
    Kostar en slant men nu känns det så värt. Det står lite olika info på hur lång tid det tar innan resultat men efter en dryg veckas användning sticker min bröstvårta ut och stannar så!
    Jag har använt den mer eller mindre dygnet runt. Det har gjort rätt ont för bröstvårtan har ju dragits ut och det blev sprickor som blött (men läkt fort).
    Men jag är glad att jag gjorde detta nu och inte lätt en bebis suga ut bröstvårtan för hade inte velat koppla den smärtan till bebis. 

    Ska fortsätta använda den några veckor till för säkerhetsskull. 

    Så om du har indragna bröstvårtor och vill göra något åt det, prova Niplette!

Svar på tråden indragna bröstvårtor - Niplette