• Tue 6 Jul 2021 22:00
    1111 visningar
    4 svar
    4
    1111

    Grannars barn

    Hej!

    När är det ok att barn är ute och leker, pratar högt och leker? När tycker ni att det är ok på morgonen och när på kvällen?

    Vi bor i ett radhusområde, och våra närmaste grannars barn kan vara ute (och låta väldigt högt) till 22 och ibland längre (23.30) även vardagar. Problemet är ju att det hörs även när vi stänger fönstren.

  • Svar på tråden Grannars barn
  • Magica­l
    Tue 6 Jul 2021 22:04
    #1
    Iris03 skrev 2021-07-06 22:00:17 följande:

    Hej!

    När är det ok att barn är ute och leker, pratar högt och leker? När tycker ni att det är ok på morgonen och när på kvällen?

    Vi bor i ett radhusområde, och våra närmaste grannars barn kan vara ute (och låta väldigt högt) till 22 och ibland längre (23.30) även vardagar. Problemet är ju att det hörs även när vi stänger fönstren.


    Det är kruxet med att bo i radhus eller liknande system. Man kommer ganska nära sina grannar. 

    Men sen beror det väl på barnens ålder kan jag tycka, hur länge de kan vara ute. Nu är det mitt i vackraste sommaren så folk är nog ute senare, rent generellt. 
  • Tue 6 Jul 2021 22:15
    #2

    Prata med grannarna om att det är störande då. Mellan 22-07 får det gärna vara helt tyst tycker jag.

  • Tue 13 Jul 2021 22:42
    #3

    Till 22 är helt ok, det brukar vara standard när man bor så sen tänker jan att händer det nån gång att det är längre nu på sommaren så är det ingen fara. Det kan va svårt för barn att sova när det är ljust och varmt. Ser inga problem med att man är ute på kvällarna med sina barn bara man lungnar ned sig oc det är tyst efter 22. Är det så att de är uppe till typ 23.30 varje kväll så får du prata med dem eller klaga till hyresvärd/bovärd/förening.

  • Thu 22 Jul 2021 22:58
    #4

    10.00-21.30 får mina barn vara ute men påminns hela tiden om att inte skrika och gapa. Att inte störa andra mer än nödvändigt. 20-21.30 är det bara lugn lekar och dämpad samtalston. Egentligen mest för att jag hatar överlag när barn beter sig som apor.

    Har märkt att ingen annan säger till sina barn eller verkar bry sig.. Man är gärna ute efter 22.00 också.

Svar på tråden Grannars barn