• Stoppafuskarna

Dejt

Går ni någonsin på blinddates eller dejter trots att ni har partner?

Jag vill göra detta men inte för att ligga utan för att vara social, jag har få manliga vänner i sthlm och inga ?egna? kvinnliga vänner.

Men är närvös hur min egen partner skulle tolka en sådan sak, nästan säker på att det skulle tolkas som försök till otrohet.

Vad är era erfarenheter?

Jag är 33 och då är det lurigare att skaffa egen umgängeskrets upplever jag.

• Svar på tråden Dejt
  • Bastardised

Hmm, dates har som grundtanke att leda till någon typ av förhållande, vänner finner man på andra sätt. Ganska basic medvetande kan jag tycka. 

• Stoppafuskarna

Du har aldrig varit på kompisdejt?

Haha kanske jag som inte är ifrån sthlm som ser detta helt normalt.

• CitronTulo

Att dejta och skaffa nya vänner är väl väldigt olika saker!?
    Vart tänkte du hitta dessa "dejter"?

• Bastardised
    Stoppafuskarna skrev 2021-07-07 00:54:12 följande:

Du har aldrig varit på kompisdejt?

Haha kanske jag som inte är ifrån sthlm som ser detta helt normalt.

Nej, aldrig hört talas om, det låter mer som om du vill uppleva attraktion och någon som bekräftar dig. Som sagt, kompisar skaffar man inte så. 
  • Anonym (Dejt med min sambo)

Har senaste tiden (Kanske mycket pga covid och begränsat socialt liv) gått på många dejter med min sambo. Vi hittar på varsinn "over the top"/överdriven karaktär/personlighet som vi skådespelar sedan går "dessa" på dejt. Fast hemma som vi låtsas vara en bar eller café.

Försöker bräcka varandra med hur utflippade karaktärer vi kan låtsas vara, vilket är skitkul...och det där lät horribelt ensamt, barnsligt och sorgligt men jag är ändå anonym så struntsamma.

• Anonym (Rakt på sak)

Nej, jag är trogen i mina relationer.

• Anonym (pppp)
    Stoppafuskarna skrev 2021-07-07 00:19:27 följande:

Går ni någonsin på blinddates eller dejter trots att ni har partner?

Jag vill göra detta men inte för att ligga utan för att vara social, jag har få manliga vänner i sthlm och inga ?egna? kvinnliga vänner.

Men är närvös hur min egen partner skulle tolka en sådan sak, nästan säker på att det skulle tolkas som försök till otrohet.

Vad är era erfarenheter?

Jag är 33 och då är det lurigare att skaffa egen umgängeskrets upplever jag.

Nej varför skulle man göra det? 
    Jag tror att du ljuger för dig själv om du skulle gå på dejt för att "vara social". Det handlar snarare om att du vill se om du har något "värde" kvar på dejtingmarknaden.  Du har väl skrivit i annan tråd att din relation inte är så bra. 

Om det handlar om att skaffa nya vänner så kallar man det sannerligen inte "dejt" + att man inte söker efter dessa nya vänner på dejtingsiter. Om du träffar nya killkompisar kommer nog din partner inte tycka det är konstigt men om du är en hetero man som springer och "dejtar" för dig nya kvinnor så är det klart att en partner kommer undra - speciellt om ni inte kommit överens om innan att det är ok. 
  • BjornLoddbrok

Jo, det är kul och intressant att gå på dates. Jag gör det, men har ju en öopen relation. Du kanske skulle försöka kolla av partnern genom att börja diskutera poly, trekant eller swinging och se hur han reagerar. Om han är med på trekant med extra tjej så kan du ju börja data tjejer i syfte att få till något (även om du aldrig kommer i hamn).

• Mandel

Är det en kompisdejt från en vänsida där man söker vänner så är det väl en femma, men ser inte varför man ska börja umgås med nya män som vänner om man inte haft dem sedan innan eller det bara blir så med en kollega eller liknande.
    Om man redan lever i en relation. 

Jag skulle inte uppskatta att min särbo tog kontakt med andra kvinnor och träffade dem även om det vore för vänskap. Att han däremot träffar och umgås med de väninnor han redan hade när vi träffades är helt okej.
    På samma vis som jag förutsätter att det är okej att jag träffar min killkompis sedan tidigare och jag har sagt att om vi nu hade velat ha sex med varandra så hade vi haft det när vi var singlar båda två och inte nu när jag är upptagen.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Dejt