• LinneaL90

Gravidsymptom?

Hejsan

Är första gången jag skriver ett inlägg här i gruppen, har endast kikat in smått under min tidigare graviditet. ( 3 år sedan )

Då jag fick reda på att jag var gravid i v 23+6 den gången så har jag inte reflekterat över vad jag hade för symtom den gången.

Nu är det så att jag och pojkvännen har bestämt oss för att skaffa ett till barn, tog ut p-staven innan helgen och nu har jag börjat fått en massa konstiga symtom. Kan det vara inbillning på högsta nivå?

Svamp ( hade det med 3 åringen )

Trött som ett as

Svullen mage

Coca-Cola smakar skunk

Senadrag vaderna på kvällen

Pirr/pulserar i underlivet halva dagen.

Vad tror ni? Någon som känt samma? ????????????

• Svar på tråden Gravidsymptom?
  • Anonym (Zozo)

Om pstaven varit ute i mindre än en vecka så låter det rätt otroligt att ägglossningen kom någon dag efter att pstaven togs ut. Hjärnan måste singnalera till kroppen att ägglossning är lämpligt först o pstavs hormoerna sitter i ett tag. Men helt omöjligt är det ju inte. Finns ju även de som blir gravida när de har pmedel. Lycka till. Ps om du vill nörda in på kvinnohälsa o fertilitets förståelse så gå till Vulverine.se.

• LinneaL90

Ja jag tycker också det låter otroligt. Blir bara så fundersam då jag annars sover bra, inte har ont och har tagit ut en p-stav förr och aldrig haft några problem ????

Att jag dessutom lyckats bli gravid med staven i förr känns också lite sådär..

jag får helt enkelt se när jag tar testet om någon vecka ????

Återkommer när jag får svar!

• Anonym (T)

Har du haft bortfallsblödning när du haft p-stav? Jag kan få sånna symptom du beskriver när jag ska få mens. Hade inga problem med mensvärk å sånt innan jag fått barn. Efter andra förlossningen så är det väldigt tydligt och det ger i princip samma symptom som en graviditet. Så väldigt klurigt att veta vad det beror på tyvärr.

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Gravidsymptom?