• Murresnurre

    Raka bort håret på huvudet

    Håret har blivit allt tunnare och vikarna djupare. Senast jag var hos min frisör sa hon att nästa gång rakar jag bort ditt hår. Är nu inställd på att maskinen ska kommer fram.

    Min fru tycker att jag ska slätraka huvudet. Var själv i ställd på typ 3mm. Vad är modet nu, slätrakat eller maskinrakat på någon millimeter. Är öppen för båda alternativen.

  • Svar på tråden Raka bort håret på huvudet
  • Anonym (Rakt på sak)

    Du ska inte titta på modet, du måste se vad som funkar för ditt huvud. Testa kortsnaggat först, sedan helrakat. Då vet du vilket som blir snyggast.

  • Anonym (Mia)

    Klart att du ska köra på slätrakat. Min man bad mig att raka av hans år för ett tag sedan, först maskin och sedan hyvel. (fick samtidigt raka han på ett ställe till ????)

    Blev så snyggt, och sexigt. Nu är det hyvel var tredje dag som gäller för han. Fem dagar så har du ändå skäggstubbat hår om du inte skulle gilla det. ???????

  • Anonym (Annica)

    Jag tycker att det är snyggare med ett par millimeter hår. Dessutom är det mycket mysigare att smeka...  

  • Anonym (oooo)
    Murresnurre skrev 2021-07-08 00:28:31 följande:

    Håret har blivit allt tunnare och vikarna djupare. Senast jag var hos min frisör sa hon att nästa gång rakar jag bort ditt hår. Är nu inställd på att maskinen ska kommer fram.

    Min fru tycker att jag ska slätraka huvudet. Var själv i ställd på typ 3mm. Vad är modet nu, slätrakat eller maskinrakat på någon millimeter. Är öppen för båda alternativen.


    Det beror på ditt huvud, tycker jag. En del funkar med helt kalt, andra med lite grann. 
  • Anonym (ture)

    Betydligt smidigare med snaggat om man ska räkna in bekvämlighet.

  • Anonvm

    3mm eller slätrakat är väl inget att fundera på? Bara att testa, skiten växer ju ut på ett par dagar.....

    Själv föredrar jag 3mm o klipper det med maskin var 3-4 dag, efter nån vecka känner man sig som en nallebjörn i skallen om man glömer av sig....

  • Anonym (Bold)

    Jag har aldrig tänt på män med hår. Tycker slätrakat är så sexigt, fram med rakapparaten å äg din nya frisyr!( eller ja ingen frisyr)

  • Anonym (Bold)

    Jag har aldrig tänt på män med hår. Tycker slätrakat är så sexigt, fram med rakapparaten å äg din nya frisyr!( eller ja ingen frisyr)

  • Anonym (Bold)

    Jag har aldrig tänt på män med hår. Tycker slätrakat är så sexigt, fram med rakapparaten å äg din nya frisyr!( eller ja ingen frisyr)

  • Anonym (Skallig)
    Anonym (Bold) skrev 2021-07-29 19:20:14 följande:

    Jag har aldrig tänt på män med hår. Tycker slätrakat är så sexigt, fram med rakapparaten å äg din nya frisyr!( eller ja ingen frisyr)


    Menar du kanske "bald" som nick? :p 
  • Murresnurre
    Anonym (Mia) skrev 2021-07-29 09:37:09 följande:

    Hur gick det för dig hos frissan?


    Det blev slätrakat. Frissa hade redan bestämt och så fick det bli. Men är supernöjd. Ett bra val och kan rekommendera det. Otroligt lent och skönt.
Svar på tråden Raka bort håret på huvudet