• Anonym (Fia)

Negativt ÄL+11, andas ut?

Tog ett akut-p-piller efter oskyddat avbrutet samlag som skedde under min ägglossning.

Idag tog jag ett graviditetstest som var negativt, är på ÄL+11/12 lite beroende på när exakt ägget släppte. Har tidigare graviditeter plussat på ÄL+10. Borde jag kunna andas ut? Eventuellt prat om varför man har samlag oskyddat (avbrutet) kring ägglossning behöver jag inte, då jag naturligtvis vet att man kan bli gravid då och jag vill inte gå in på varför det skedde

• Svar på tråden Negativt ÄL+11, andas ut?
  • Anonym (Nej)

Verkligen inte. För det första borde du vänta till ÄL +14, minst. Sen kan en del plussa sent, det spelar ingen roll vad du "brukar" få.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-08 09:44:02 följande:

Verkligen inte. För det första borde du vänta till ÄL +14, minst. Sen kan en del plussa sent, det spelar ingen roll vad du "brukar" få.

Nej men man har samma tid mellan ägglossning och mens så därför utgick jag från när jag brukar. Dom som plussar sent har nog tagit fel på när dom hade ägglossning.
  • Anonym (Nja...)

Även om du tidigare plussat väldigt tidigt är det inte säkert du skulle göra det alla graviditeter. Jag har tagit hcg-prov 4 graviditeter och med de 2 som blev barn skilde det mellan ca 1000 och 361- på en och samma dag. Om jag kunnat ta vanligt gravtest hade det alltså inte alls visat plus samma dag.

Du måste avvakta några dagar till. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Fia) skrev 2021-07-08 13:47:55 följande:
    Nej men man har samma tid mellan ägglossning och mens så därför utgick jag från när jag brukar. Dom som plussar sent har nog tagit fel på när dom hade ägglossning.
    Normalt har man ca 14 dagar mellan ÄL och mens, du ska nog inte döma alla kvinnor efter hur din egen cykel ser ut.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-08 14:34:13 följande:

Normalt har man ca 14 dagar mellan ÄL och mens, du ska nog inte döma alla kvinnor efter hur din egen cykel ser ut.

Man har

Man har samma lutealfas i varje cykel
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Nja...) skrev 2021-07-08 14:03:33 följande:

Även om du tidigare plussat väldigt tidigt är det inte säkert du skulle göra det alla graviditeter. Jag har tagit hcg-prov 4 graviditeter och med de 2 som blev barn skilde det mellan ca 1000 och 361- på en och samma dag. Om jag kunnat ta vanligt gravtest hade det alltså inte alls visat plus samma dag.

Du måste avvakta några dagar till. 

Tack! Får ha is i magen några dagar till :)
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Fia) skrev 2021-07-08 14:50:37 följande:
    Man har

Man har samma lutealfas i varje cykel
    Ja, "man" har det, men det kan ju inte sitta och påstå att de som plussar sent inte har koll på sin cykel för det. Oavsett, för att gå tillbaka till topic, bara för att du brukar plussa tidigt betyder inte att du skulle göra det den här gången. Det finns massor med trådar kring sånt här där tjejer berättar om hur olika det kan vara, för en och samma person.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-08 14:57:41 följande:

Ja, "man" har det, men det kan ju inte sitta och påstå att de som plussar sent inte har koll på sin cykel för det. Oavsett, för att gå tillbaka till topic, bara för att du brukar plussa tidigt betyder inte att du skulle göra det den här gången. Det finns massor med trådar kring sånt här där tjejer berättar om hur olika det kan vara, för en och samma person.

Jag tänkte ta ett test i övermorgon på ÄL+14. Då borde det ju stämma. Kan inte gå på symtom heller, hade inga symtom alls så här tidigt med mina andra graviditeter som man kan läsa att andra har när dom plussar.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Fia) skrev 2021-07-08 15:02:29 följande:
    Jag tänkte ta ett test i övermorgon på ÄL+14. Då borde det ju stämma. Kan inte gå på symtom heller, hade inga symtom alls så här tidigt med mina andra graviditeter som man kan läsa att andra har när dom plussar.
    Precis, tidiga symptom kan dessutom vara luddiga, flera kan lika gärna vara att man ska få mens. Men testa om ett par dar du så kanske det blir positivt! :)
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-08 15:13:08 följande:

Precis, tidiga symptom kan dessutom vara luddiga, flera kan lika gärna vara att man ska få mens. Men testa om ett par dar du så kanske det blir positivt! :)

Jag hoppas på negativt hehe:)
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Fia) skrev 2021-07-08 15:16:46 följande:
    Jag hoppas på negativt hehe:)
    Jaha! :D Ja då får vi väl hålla tummarna för det då.
Svar på tråden Negativt ÄL+11, andas ut?