• UlliZzz

Knäckta revben?!

Undrar bara en konstig undran!
    Har hört några som har sagt att dom känner någon som har fått ett revben avsparkat av sin lilla bebis i magen.... min bebis kickar som en galning ibland så att det gör riktigt ont.... men att den skulle sparka så hårt att ett revben skulle gå av vet jag inte?!

finns det någon som vet om det är möjligt?

• Svar på tråden Knäckta revben?!
  • Essica

det har hänt, men ovanligt...

• Skrinda

Jäpp! Hade en kollega på mitt förra jobb som råkade ut för det och på mitt nya jobb var det också en tjej som glatt berättade att hon råkat ut för det när hon var gravid!

• SPaaso

Har hört om en som fick sprickor i revbenen av allt sparkande.

• kissemjao

Kan bara säga att OM du får ett knäckt revben, så kan du inte missa att det är knäckt. Knäckte själv revben i sviterna av en lunginflammatio (hostade sönder två). Det är smärta som söker dig långt in i sömnen.

• UlliZzz

Tycker verkligen synd om alla som har råkat ut för det....
    tycker det gör nog ont när min bebis håller på som värst!!!=) men man blir ju så jäkla glad varje gång endå...!!!=))))

• Långbenopluto

Min son sparkade av två av mina revben när jag väntade honom, och det gjorde ONT!!

Först trodde läkarna att jag hade fått en blodpropp eftersom jag hade svårt att andas....

Vid förlossningen fick jag epiduralbedövningen väldigt högt upp för att jag inte skulle känna smärtan när jag krystade.

Mina revben läkte ca 3-4 veckor efter förlossningen. De kan inte läka under graviditeten eftersom barnet fortsätter att sparka.

Svar på tråden Knäckta revben?!