• Humlan88

    Valp. Två plan. Hur har ni gjort med valpen s sovplats?

    Ni som har två plans hus med sovrum på övervåningen. Hur har ni gjort med valpens sovplats? Ska man ha bädden uppe? Ska man ha en plats nere också? Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Valp. Två plan. Hur har ni gjort med valpen s sovplats?
  • Jonnynilsson
    moaguuun skrev 2021-07-09 15:17:16 följande:

    En bädd på varje plan


    Ja det är väl enklast. När hunden blir stor och går själv i trappan så bestämmer den ju själv var den vill vara.

    Vår hund sover kanske hälften av tiden i sin bädd och resten på andra ställen i huset. Favoritstället verkar vara precis under min del av sängen. Jag vaknar ibland av att hunden krälar in eller ut. Ekgolv och klor är inte en tyst kombo :)
  • Dexter dot com

    Ni måste ju ha valpens sovandes i /bredvid er säng om nätterna för att höra när den vaknar och behöver ut. Vill ni inte ha valpen i sängen så kan det behövas att ni sover på golvet med valpen i början så den känner sig trygg. Sen behövs ju flera bäddar nere tex i kök och tv/vardagsrum om ni inte vill ha valpen i soffan.

  • Humlan88
    Dexter dot com skrev 2021-07-10 08:10:21 följande:

    Ni måste ju ha valpens sovandes i /bredvid er säng om nätterna för att höra när den vaknar och behöver ut. Vill ni inte ha valpen i sängen så kan det behövas att ni sover på golvet med valpen i början så den känner sig trygg. Sen behövs ju flera bäddar nere tex i kök och tv/vardagsrum om ni inte vill ha valpen i soffan.


    Ja det vet jag också :) tänkte mer om man ska ha flera bäddar :)
  • Nicki21

    Japp, vi har en riktig bädd på varje våning, sedan ihopvikta filtar på andra ställen som hon kan tänkas vilja sova på, t ex tv-rum och arbetsrum. 

Svar på tråden Valp. Två plan. Hur har ni gjort med valpen s sovplats?