• Justicejusti

    Första barnet med BF 2022

    Hej! 

    Plussade för en vecka sen, är 25 år och har BF mars 2022 enligt appen. 
    Skulle vara kul att lära känna fler nya mammor och ha någon att diskutera med :) 

    Hur känns det för er? Jag är väldigt nervös men ändå så himla glad!

  • Svar på tråden Första barnet med BF 2022
  • Melan

    Hej!

    Jag är 28 år och har BF 7 mars, tror jag. Det känns overkligt och läskigt. Letar efter symtom hela tiden och vill typ mest att tiden ska gå så man får komma på ultraljud :)

    Har du varit till barnmorskan?

  • Justicejusti
    Melan skrev 2021-07-09 19:57:13 följande:

    Hej!

    Jag är 28 år och har BF 7 mars, tror jag. Det känns overkligt och läskigt. Letar efter symtom hela tiden och vill typ mest att tiden ska gå så man får komma på ultraljud :)

    Har du varit till barnmorskan?


    Grattis! jag håller med om känslan :) Letade också efter symtom förra veckan, men nu behöver jag inte det längre. Mår så dåligt, är konstant trött, illamående, ömma bröst, metallsmak i munnen och halsbränna. Hoppas bara det inte blir värre (vilket såklart det kommer bli, men man får hoppas haha...) 

    Nej, pga sommarscheman har jag fått tid 3 augusti. Du då? 
  • Melan

    Tack! Och detsamma såklart! Vilken vecka är du i? Jag är i 6, 5+3.

    Jag tror hela tiden att jag inbillar mig symtomen. Mår typ illa men inte så som jag trodde att jag skulle. Det känns mest konstigt i magen. Lite mensvärk och ömma bröst har jag, och den där metallsmaken är ju hemsk!

    Jag fick komma till barnmorskan redan förra vecka. Hon var supergullig.

  • Justicejusti
    Melan skrev 2021-07-09 20:24:41 följande:

    Tack! Och detsamma såklart! Vilken vecka är du i? Jag är i 6, 5+3.

    Jag tror hela tiden att jag inbillar mig symtomen. Mår typ illa men inte så som jag trodde att jag skulle. Det känns mest konstigt i magen. Lite mensvärk och ömma bröst har jag, och den där metallsmaken är ju hemsk!

    Jag fick komma till barnmorskan redan förra vecka. Hon var supergullig.


    Tack! Jag är i 6, 5+1. Så roligt att vi är i samma vecka! :D 

    Haha, det kan va så också. Jaaaa, men verkligen. Klagar till min sambo om metallsmaken och han förstår ju noll. Så skönt att äntligen skriva med någon som förstår, haha. 

    Men vad skönt, önskar jag också fick komma dit tidigare, skulle nog bli så mycket lugnare då med allting. 
  • Joni123

    Hej! 27år är jag och väntar första. Är i vecka 9 (8+6). Så spännande men också oroligt när det är första. Haft molande mensvärk flera veckor men nu mest ömma bröst. Hoppas allt går bra för er!

Svar på tråden Första barnet med BF 2022