• N95

Missfall?

Hej! Jag fick reda på den 27/6 att jag var gravid av en slump hos läkaren. Jag hade onda ömma bröst, lyckats få svamp i underlivet och även feber och förkylning dagarna innan. Men det försvann snabbt med behandling.

Skrev in mig på inskrivningssamtal 2/7 men nu är det så att jag började blöda lätt rosa med röda blodstrimmor 1/7. 2/7-3/7blödde jag som jag brukar men den 4/7 var det mer sparsamt. Blev sedan kvitt blödningen.

Fick tid för tidigt ultraljud som jag var på idag. Dem sa innan ultraljudet att dem förmodligen inte skulle kunna se något då jag isåfall skulle varit i v 4+6 men att dem absolut kunde kolla endå då jag haft en blödning.Dem skrev så här i min journal :

Ultraljud

Vaginalt ultraljud visar anteflekterad uterus. Endometriet mycket tunt. I kaviteten finns en 5 x 7 mm stor struktur, ingen synlig hinnsa?ck.

Adnexa utan tecken till expansiviteter.

Ingen fri va?tska i fossa Douglasi.

Nu till min fråga. Vad betyder detta? En struktur? Är det ett missfall?

• Svar på tråden Missfall?
  • Anonym (Hmm)
    N95 skrev 2021-07-09 20:57:48 följande:

Hej! Jag fick reda på den 27/6 att jag var gravid av en slump hos läkaren. Jag hade onda ömma bröst, lyckats få svamp i underlivet och även feber och förkylning dagarna innan. Men det försvann snabbt med behandling.

Skrev in mig på inskrivningssamtal 2/7 men nu är det så att jag började blöda lätt rosa med röda blodstrimmor 1/7. 2/7-3/7blödde jag som jag brukar men den 4/7 var det mer sparsamt. Blev sedan kvitt blödningen.

Fick tid för tidigt ultraljud som jag var på idag. Dem sa innan ultraljudet att dem förmodligen inte skulle kunna se något då jag isåfall skulle varit i v 4+6 men att dem absolut kunde kolla endå då jag haft en blödning.Dem skrev så här i min journal :

Ultraljud

Vaginalt ultraljud visar anteflekterad uterus. Endometriet mycket tunt. I kaviteten finns en 5 x 7 mm stor struktur, ingen synlig hinnsa?ck.

Adnexa utan tecken till expansiviteter.

Ingen fri va?tska i fossa Douglasi.

Nu till min fråga. Vad betyder detta? En struktur? Är det ett missfall?

Endometriet (slemhinnan) ska vara tjock vid graviditet. Struktur säger väl bara att något synts, hinnsäcken är väl ändå för tidig att se i 4+6? Väntar du en vecka borde det gå att se hinnsäck och gulesäck om där finns en graviditet.
  • N95

Okej. Kanske det är därför dem även bad mig göra ett grav test om en vecka. Dem skulle även kalla mig för nytt ul om 2v????

Men om grav testet var negativt så behövde jag inte komma om jag kände att det ej var behov av det.

Är fundersam över vad som kan ha synts till iallafall ????

• Anonym (M)

Det stod "struktur" i min journal också när jag gjort väldigt tidigt ultraljud.

Det är svårt att se så tidigt helt enkelt.

• Anonym (M)
    N95 skrev 2021-07-09 23:55:13 följande:

Var du gravid när det sundes en struktur ?

Ja det var jag!

Vid en annan graviditet syntes ingen struktur i vecka 7+ och det kommenterades i min journal att ingen struktur syntes, utan bara fosterhinna och gulesäck.

Den gången var det missfall (missed abortion) som upptäcktes när jag gjorde ytterligare ett ultraljud i vecka 9+.
  • N95

Hade du starkt positivt den gången det syndes en struktur?

Jag har bara fått svagt positivt hela tiden. Även samma dag då jag började blöda. Testet dem gjorde på jouren var gjort med en sticka som dem satte i en maskin där jag fick ut en lapp som dem gav mig där det stod hcg positiv. Har aldrig varit med om att det synts någonting på någon gynekologisk undersökning/ultraljud så här tidigare.

• Anonym (M)
    N95 skrev 2021-07-10 08:24:11 följande:

Hade du starkt positivt den gången det syndes en struktur?

Jag har bara fått svagt positivt hela tiden. Även samma dag då jag började blöda. Testet dem gjorde på jouren var gjort med en sticka som dem satte i en maskin där jag fick ut en lapp som dem gav mig där det stod hcg positiv. Har aldrig varit med om att det synts någonting på någon gynekologisk undersökning/ultraljud så här tidigare.

Jag tog bara ett test, när mensen var några dagar sen.

Cb digital som visade 1-2.
  • N95

Okej : )

Så du blödde ingenting?

Är fundersam då dem hittade den där strukturen

Men jag blödde dock som sagt.

Ville som sagt ha ett avslut på att det var/är missfall.

Men blev fundersam över det där. Men ska ta nytt test om en vecka så jag får se då.

Svar på tråden Missfall?