• lisaeklund

    Graviditetsymtom

    Jag tror att jag är gravid med mitt första barn och eftersom jag aldrig varit gravid tidigare så googlar jag om precis allting och ser varje liten grej som tecken på att jag måste vara gravid.

    Det är lite tidigt än för ett graviditetstest, min mens är beräknad att komma mellan den 13-16 juli och dyker den inte upp tänkte jag ta ett test då.

    Vad hade alla ni för symtom innan utebliven mens? Kan mina symtom så som, humörsvängningar, ont längst ner vid ryggen/svanskotan, plötsligt sug efter rostmackor osv vara ett tecken eller vill jag mest hitta ett tecken i allt ????

  • Svar på tråden Graviditetsymtom
  • Trollskan

    Jag har två barn sen tidigare och misstänker nu att jag är gravid igen. Fick först bara en stark känsla som sa ?jag är gravid? och efter det började symptomen komma. Slemmiga flytningar, molvärk i magen, vitaktiga,?lotion?-flytningar, ömma bröst, svullen i hela kroppen, yr osv. Häromdagen kände jag plötsligt ett starkt hugg/stick i livmodern och då blev jag nästan helt säker. Har känt likadant med mina tidigare graviditeter. Någon timme efter hugget så kom det en rosa flytning på pappret.

    Idag ligger jag i soffan med molvärk långt ner i ryggen som strålar lite ner mot rumpan.

    Känner mig nervös då detta inte alls va planerat. Mina barn är födda januari 2018 och februari 2019..

    blandade känslor just nu. Väntar på att posten ska komma och förhoppningsvis graviditetstesten som jag beställde häromdagen. Troligtvis alldeles för tidigt för att visa något men är för nyfiken för att låta bli.

  • Holy93

    Första symptomet innan jag plussade var sura uppstötningar, jag är en sån som brukade hälla i mig svart kaffe (typ en kanna om dagen) och det är väldigt ovanligt för mig att få sura uppstötningar av det, "tålig magsäck". Samma dag fick jag även som stickningar i brösten, kändes som små nålar i brösten. Köpte mig ett graviditetstest samma dag och det visade positivt, och sura uppstötningarna höll i sig några dagar och stickningarna höll i sig till vecka 8 tills de började ömma istället.

  • edvinpersson
    lisaeklund skrev 2021-07-10 08:23:24 följande:

    I think I'm pregnant with my first child and since I've never been pregnant before, I google about just about everything and see every little thing as a sign that I have to be pregnant.

    It is a little early than for a pregnancy test, my period is expected to come between 13-16 July and it does not show up, I thought I would take a test then.

    What were all of your symptoms before menstruation? Can my symptoms such as, mood swings, pain at the bottom of the back / tailbone, sudden craving for rust sandwiches, etc. be a sign or do I mostly want to find a sign in everything ????


    Ett av de vanligaste tecknen på tidig graviditet är en utebliven mens. ... Du kan känna att din kropp gör förändringar snabbt (inom de första ... Hur snabbt kan jag veta om jag är gravid? ... en liten testremsa och sedan vänta på att en symbol visas i resultatfönstret.
  • lisaeklund

    Idag är första dagen på min beräknade mens (men den har uteblivit) har testat mig men visar bara negativt ???? har istället köpt hem digitala tester för och se om dom fungerar bättre.. frustrerande när man har många symtom på graviditet men inte får något svar på testerna

  • mandarincurd
    lisaeklund skrev 2021-07-13 15:39:33 följande:

    Idag är första dagen på min beräknade mens (men den har uteblivit) har testat mig men visar bara negativt ???? har istället köpt hem digitala tester för och se om dom fungerar bättre.. frustrerande när man har många symtom på graviditet men inte får något svar på testerna


    Jag visade starkt positivt på ett ?vanligt? test typ tre dagar innan mens. Men det kan såklart vara olika för alla. Tror dock inte att ett digitalt kommer visa positivt... vänta hellre ngn vecka och prova igen om du inte fått mensen!
  • Trollskan

    Fick en pytteliten strimma av blod blandat med flytningar idag. Detta känns så konstigt. Ska inte ha mens nu. Fick förra mensen runt den 25:e juni tror jag och den slutade ungefär 1 juli. Känner mig otroligt förvirrad!

  • Trollskan

    Hur går det för er andra? Jag fick en kraftigare misstänkt nidblödning idag. Rosaaktigt lite slemmigt blod.

Svar på tråden Graviditetsymtom