• Anonym (??)

    Avsäga sig vårdnad

    Om en förälder skriver i sms att den skriver under vårdnadsöverflyttning om föräldern slipper betala underhåll samt att personen flertalet gånger skrivit att den inte är kapabel till att ha fler barn och sen ångrar sig kan detta tas med i en ev vårdnadstvist och ligga till last för den föräldern eller spelar det ingen roll?

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Avsäga sig vårdnad
  • Anonym (11)

    Underhåll slipper ingen även om vårdnaden ändras.

  • Anonym (??)

    Nej det vet jag men själva grejen att ge det som förslag och börja förhandla är fruktansvärt mot barnet känner jag. Vad säger tingsrätten om det tro?

  • Anonym (Djävulens advokat)

    Svara att tingsrätten avgör läget. Spara alla sådana sms, det visar att den andra personen bara skapar konflikter och försöker slippa undan sitt ansvar osv. Borde ge dig en bra fördel att få enskild vårdnad. Sen begär du så klart ändå underhåll, via Fk om han inte betalar frivilligt.

  • Anonym (??)
    Anonym (Djävulens advokat) skrev 2021-07-10 11:37:45 följande:

    Svara att tingsrätten avgör läget. Spara alla sådana sms, det visar att den andra personen bara skapar konflikter och försöker slippa undan sitt ansvar osv. Borde ge dig en bra fördel att få enskild vårdnad. Sen begär du så klart ändå underhåll, via Fk om han inte betalar frivilligt.


    Japp allt sparas och detta är en liten del av allt. Har en hel del annat som advokaten sagt är en grund till att få enskild vårdnad.. underhåll får jag genom fk så det där var totalt onödigt av föräldern att skriva så men kan vara bra för mig
  • Anonym (pppp)
    Anonym (??) skrev 2021-07-10 11:21:54 följande:

    Om en förälder skriver i sms att den skriver under vårdnadsöverflyttning om föräldern slipper betala underhåll samt att personen flertalet gånger skrivit att den inte är kapabel till att ha fler barn och sen ångrar sig kan detta tas med i en ev vårdnadstvist och ligga till last för den föräldern eller spelar det ingen roll?

    Någon som vet?


    Du kan ta med allt som din advokat anser är vettigt att ta med. 
Svar på tråden Avsäga sig vårdnad