• Anonym (kaffedraken2)

    Har du också svårt att hålla käften, och vet allt om andra?

    Känner några såna människor, som vet allt om andra, och gärna talar om för andra hur dom ska tänka, vad fel dom har.
    Dom pratar gärna ner andra människor också, och anmärker på deras utseende.
    Jag har sett vilka val dom själva har gjort på sistone, så jag funderar på hur det är med deras egen självinsikt.
    Är du en sån som har svårt att hålla käften, eller är du en mer ödmjuk människa, som inte heller förstår dig på den typen av människor?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du också svårt att hålla käften, och vet allt om andra?
  • Anonym (oraklet)

    Annat: Andra tycker att jag är klok och ber om råd. En del ber mig t.o.m. att godkänna deras nya partner, frågar i detalj vad jag tycker innan de går vidare med en ny relation.

    Vilket naturligtvis kan bli lite galet eftersom jag är en person och har en viss personlighet och det som funkar för mig inte med säkerhet funkar för dem. Men jag försöker tänka utifrån deras personlighet, hur de skulle må bra av att leva. 
    Jag har sammanfört två personer som gifte sig inom 1.5 år och även puffat en annan olycklig singel till att dejta vilket resulterade i ett längre förhållande.

    Jag försöker få människor omkring mig att utvecklas när de kommer till mig med problem och ingen har klagat ännu även om jag är rak snarare än diplomatisk i det jag säger. 

    Att däremot lägga sig i eller tycka en massa om folk som själva är helt nöjda med sin situation eller är helt oförmögna att åtgärda den är givetvis bara kontraproduktivt, så det försöker jag verkligen avstå ifrån. 

Svar på tråden Har du också svårt att hålla käften, och vet allt om andra?