• Anonym (.)

HJÄLP!! Vad gör man när man glömt sin pin kod i mobilen?

Jag har glömt min pinkod. Vad gör jag nu?

Kontaktar man sin operatör eller hur går man till väga?

Hjälp!!...Stort tack på förhand!

• Svar på tråden HJÄLP!! Vad gör man när man glömt sin pin kod i mobilen?
  • Arcnice

Du får använda PUK koden som finns med i pappren från när du köpte kortet för att låsa upp simkortet om du slagit fel pin för många gånger.

• Anonym (.)
    Arcnice skrev 2021-07-11 13:35:35 följande:

Du får använda PUK koden som finns med i pappren från när du köpte kortet för att låsa upp simkortet om du slagit fel pin för många gånger.

Jag finner inte papprerna. Annars skulle jag också ha vetat pin-koden.

Så jag sitter liksom fasthållen här. Om jag kontaktar operatören, så lär jag väl kanske vara illa tvungen att begära om ett nytt simkort?
  • Anonym (Besserwisser)

Hos vissa operatörer kan man få fram PUK-koden via "mina sidor". Vilken operatör gäller det?

• Arcnice
    Anonym (.) skrev 2021-07-11 14:11:30 följande:

Så jag sitter liksom fasthållen här. Om jag kontaktar operatören, så lär jag väl kanske vara illa tvungen att begära om ett nytt simkort?
    Jag brukar alltid byta pinkod så för mig är pukkoden det enda som skulle fungera. Men nu har du fått en lärdom för framtiden att du måste hålla reda på pappren iallafall.
    Antar att enda sättet är att få ett nytt sim-kort, men operatören kanske kan lösa det på något annat sätt.
  • MammaKajsa

Samma har hänt mig. Åkte till en teliabutik och de fixade nya koder på några minuter bara.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (.) skrev 2021-07-11 14:11:30 följande:

Gå in på dina sidor på operatörens hemsida, då finner du nog svaret.
Svar på tråden HJÄLP!! Vad gör man när man glömt sin pin kod i mobilen?