Forum Övrigt - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Fördröjd mens av vaccin?

    Sön 11 jul 16:07 Läst 0 gånger Totalt 8 svar
    Sön 11 jul 16:07

    Är det någon som fått fördröjning av mensen efter ni vaccinerat er emot covid?

    Har inte haft sex så kan omöjligt vara gravid.

  • Anonym (G)
    Visa endast
    Sön 11 jul 17:49 #1
    bisexx skrev 2021-07-11 16:07:02 följande:

    Är det någon som fått fördröjning av mensen efter ni vaccinerat er emot covid?

    Har inte haft sex så kan omöjligt vara gravid.


    Finns dock andra orsaker till att man får fördröjd mens. Ätit dåligt tex 
  • Sön 11 jul 17:57 #2
    Anonym (G) skrev 2021-07-11 17:49:28 följande:
    Finns dock andra orsaker till att man får fördröjd mens. Ätit dåligt tex 
    Det förutsätter en sån fysisk påverkan på kroppen att ägglossningen förskjuts och då tycker man kanske att mensen är "sen" fast det egentligen var äl som var sen. Eller uteblev. Just vaccinets påverkan har jag ingen aning om.
  • Anonym (E)
    Visa endast
    Sön 11 jul 18:19 #3

    Du har inte stressat över vaccineringen?

  • Sön 11 jul 19:30 #4

    Har inte stressat över vaccinet, ätit normalt och inte fysiskt belastat kroppen mer än vanligt.. :)

  • Sön 11 jul 19:55 #5 +1
  • Anonym (A)
    Visa endast
    Mån 12 jul 09:02 #6

    Hej, jag fick menstruationsrubbning av första Pfizer-sprutan där cykeln blev förkortad med ca 1,5 vecka. Verkar ha varit ett tillfälligt problem för mensen efter andra sprutan var normal. Men om du har upplevt problem med menstruationen efter vaccination så tänk på att rapportera det till Läkemedelsverket. Det är jättelätt att fylla i deras formulär på nätet och det kan förhoppningsvis lindra andra kvinnors oro om de är medvetna om att biverkningen finns.

  • Anonym (T)
    Visa endast
    Tis 3 aug 13:53 #7

    Upplevde samma sak nu, mensen va sen, inte många dagar men den är som en klocka i vanliga fall och jag vet när äl va. Mensvärk från helvetet också, många gånger värre än när jag fick mf till och med. 


     

  • Lör 9 okt 21:14 #8

    Japp min mens var sen 4 dagar efter första dosen & 5 dagar sen med dos 2. Blödde även 7 dagar istället för 4 som jag brukar.. hade även värre mensvärk än vanligt. Tog andra dosen 23/6 o nu har det återgått till det normala igen

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll